Στα σκαριά βρίσκεται ο πρώτος ενιαίος ποδηλατόδρομος, μήκους 27 χλμ, που θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο, δρομολογείται με την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου, από τον φαληρικό όρμο έως το Γκάζι - Θησείο.
Όπως αναφέρετε θα ενωθούν οι πόλεις από τα βόρεια προάστια με τα νότια της Αττικής, όμως στη Γλυφάδα, λόγω ιδιομορφίας της περιοχής, θα έχουμε κάποιο πρόβλημα, δεδομένου ότι ο τέως δήμαρχος διαμόρφωσε ένα μικρό τμήμα ποδηλατοδρόμου στην άνω Γλυφάδα, το οποίο βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο για σύνδεση όσων σχεδιάζονται, ενώ επί του παρόντος το βάρος έχει πέσει στο γκολφ.
Η νέα κατασκευή, της οποίας το κόστος αναμένεται να εγκριθεί σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, αφορά διαδρομή 16,7 χλμ με κατεύθυνση προς την Κηφισιά και προϋπολογισμό περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ.
«Οικολογικά αυτονόητο», χαρακτήρισε, το «άνοιγμα» του δρόμου για το ποδήλατο» από και προς τη βόρεια Αθήνα, ο αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, επισημαίνοντας πώς «ο σχεδιασμός ακολουθεί διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλεια στην κίνηση του ποδηλάτη και της ποδηλάτισσας, ενώ η χάραξη της διαδρομής έγινε με βάση την εμπειρία από τις καθημερινές μετακινήσεις των ίδιων των ενδιαφερομένων».
Η δήλωση έγινε αμέσως μετά την ενημερωτική συνάντηση που είχε με συλλογικότητες - εκπροσώπους ποδηλατικών φορέων και κινήσεων, ενώ ο σχεδιασμός της διαδρομής έγινε από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ελήφθησαν υπόψη κυκλοφοριακές και πολεοδομικές μελέτες, σχολικές και αθλητικές μονάδες, χώροι αναψυχής, καθώς και περιοχές κατοικίας.
Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες, με τον ποδηλάτη που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά, ώστε όταν συναντώνται, να ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου.
Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι, όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον φαληρικό όρμο. «Διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ’ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές», κατέληξε ο κ. Καραμέρος.
Σημείωση: Ο αντιπεριφερειάρχης βόρειου τομέα κ. Καραμέρος, δεδομένου ότι είναι γνώστης και άνθρωπος των media, πρέπει να διαμορφώσει το πλαίσιο με τη συνεργασία των δήμων, και του νότιου τομέα της Περιφέρειας Αττικής, ώστε να προκύψουν και δομές μαζικής ενημέρωσης στα Βόρεια και τα Νότια.
Δεδομένου ότι στον παρελθόντα χρόνο είχε επισκεφθεί μαζί με την κ. Δούρου το δημαρχείο της Αργυρούπολης, στην ομιλία του σημερινού πρωθυπουργού, ίσως διαπίστωσε ότι πάνω από αυτό βρίσκονται απενεργοποιημένες οι κεραίες του Ρ/Σ, και το ανάλογο ισχύει και με εμάς, άρα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα μιας τοπικής άμεσης και καθημερινής δομής.
Τι πράττει ο κάθε δημότης/ δημότισσα ανεξάρτητα, είναι ένα άλλο ζήτημα, και τελείως διαφορετικό να προκύψει μια μαζική δομή όλων των κατοίκων της περιφέρειας Αττικής και των δήμων, με επίκεντρο και έμφαση στα τοπικά ζητήματα, ώστε να διαμορφωθεί επί της ουσίας μια συλλογικότητα με μαζικότητα, πολυφωνία, πλουραλισμό, που θα επιδράσει στην συνοχή που απαιτείται σήμερα σε κοινωνικό επίπεδο.
Όπως αναφέρετε θα ενωθούν οι πόλεις από τα βόρεια προάστια με τα νότια της Αττικής, όμως στη Γλυφάδα, λόγω ιδιομορφίας της περιοχής, θα έχουμε κάποιο πρόβλημα, δεδομένου ότι ο τέως δήμαρχος διαμόρφωσε ένα μικρό τμήμα ποδηλατοδρόμου στην άνω Γλυφάδα, το οποίο βρίσκεται σε ένα δύσκολο σημείο για σύνδεση όσων σχεδιάζονται, ενώ επί του παρόντος το βάρος έχει πέσει στο γκολφ.
Η νέα κατασκευή, της οποίας το κόστος αναμένεται να εγκριθεί σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, αφορά διαδρομή 16,7 χλμ με κατεύθυνση προς την Κηφισιά και προϋπολογισμό περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ.
«Οικολογικά αυτονόητο», χαρακτήρισε, το «άνοιγμα» του δρόμου για το ποδήλατο» από και προς τη βόρεια Αθήνα, ο αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, επισημαίνοντας πώς «ο σχεδιασμός ακολουθεί διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλεια στην κίνηση του ποδηλάτη και της ποδηλάτισσας, ενώ η χάραξη της διαδρομής έγινε με βάση την εμπειρία από τις καθημερινές μετακινήσεις των ίδιων των ενδιαφερομένων».
Η δήλωση έγινε αμέσως μετά την ενημερωτική συνάντηση που είχε με συλλογικότητες - εκπροσώπους ποδηλατικών φορέων και κινήσεων, ενώ ο σχεδιασμός της διαδρομής έγινε από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ελήφθησαν υπόψη κυκλοφοριακές και πολεοδομικές μελέτες, σχολικές και αθλητικές μονάδες, χώροι αναψυχής, καθώς και περιοχές κατοικίας.
Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες, με τον ποδηλάτη που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά, ώστε όταν συναντώνται, να ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου.
Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι, όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον φαληρικό όρμο. «Διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ’ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές», κατέληξε ο κ. Καραμέρος.
Σημείωση: Ο αντιπεριφερειάρχης βόρειου τομέα κ. Καραμέρος, δεδομένου ότι είναι γνώστης και άνθρωπος των media, πρέπει να διαμορφώσει το πλαίσιο με τη συνεργασία των δήμων, και του νότιου τομέα της Περιφέρειας Αττικής, ώστε να προκύψουν και δομές μαζικής ενημέρωσης στα Βόρεια και τα Νότια.
Δεδομένου ότι στον παρελθόντα χρόνο είχε επισκεφθεί μαζί με την κ. Δούρου το δημαρχείο της Αργυρούπολης, στην ομιλία του σημερινού πρωθυπουργού, ίσως διαπίστωσε ότι πάνω από αυτό βρίσκονται απενεργοποιημένες οι κεραίες του Ρ/Σ, και το ανάλογο ισχύει και με εμάς, άρα πρέπει να βρεθεί μια φόρμουλα μιας τοπικής άμεσης και καθημερινής δομής.
Τι πράττει ο κάθε δημότης/ δημότισσα ανεξάρτητα, είναι ένα άλλο ζήτημα, και τελείως διαφορετικό να προκύψει μια μαζική δομή όλων των κατοίκων της περιφέρειας Αττικής και των δήμων, με επίκεντρο και έμφαση στα τοπικά ζητήματα, ώστε να διαμορφωθεί επί της ουσίας μια συλλογικότητα με μαζικότητα, πολυφωνία, πλουραλισμό, που θα επιδράσει στην συνοχή που απαιτείται σήμερα σε κοινωνικό επίπεδο.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου