Απώλειες έως και 40% κατέγραψε η αγορά στην εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, ενώ σε ανάλογα επίπεδα αναμένεται να κινηθεί και κατά την εορταστική περίοδο της Πρωτοχρονιάς. Σύμφωνα με εκπροσώπους της αγοράς, παρά τις μεγάλες προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα και φθάνουν έως και 50%, οι καταναλωτές στην πλειοψηφία τους δεν προχωρούν σε σημαντικές αγορές καθώς φαίνεται να έχουν θέσει όριο στα έξοδά τους για ψώνια, αναβάλλοντας τις αγορές τους για την περίοδο των εκπτώσεων. Επίσης, εμπορικός κόσμος εκτιμά ότι η πτώση της κατανάλωσης θα συνεχιστεί και το νέο έτος και πολλοί επιχειρηματίες εκφράζουν τους φόβους τους για "έκρηξη" λουκέτων από τη νέα χρονιά.
Πτώση τζίρου
Πτώση τζίρου
Η οικονομική κρίση, που πλήττει τη χώρα μας, έχει επηρεάσει όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με στοιχεία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), η μεγαλύτερη πτώση εμφανίζεται στον τομέα της ένδυσης-υπόδησης της τάξης του 40%, μείωση 15% καταγράφουν τα είδη δώρων, τα τρόφιμα παρουσιάζουν πτώση 10%, τα ποτά 25% και τα ηλεκτρονικά 20%. Εξαίρεση αποτελούν τα παιδικά, όπου ο τζίρος τους κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ενώ ο τζίρος των παιχνιδιών ανέρχεται στα 150 εκατ. ευρώ και εμφανίζει μια μικρή απόκλιση της τάξης του -3/-5%.
Όπως προκύπτει από τους υπολογισμούς της ΕΣΕΕ, ο τζίρος της λιανικής, συμπεριλαμβανομένων και των τροφίμων, κατά την τρέχουσα εορταστική περίοδο, μειώθηκε στα 13,2 δισ. ευρώ από 16,4 δισ. ευρώ περίπου, την αντίστοιχη περυσινή εορταστική περίοδο, ενώ ο τζίρος, χωρίς τις δαπάνες για τρόφιμα, έχει υποχωρήσει πάνω από 8 δισ. ευρώ από 10,5 δισ. ευρώ πέρυσι. Επίσης, μείωση 25% σημείωσε ο όγκος πωλήσεων στη χριστουγεννιάτικη αγορά, ενώ πτώση πάνω από 30% παρουσιάζει από την αρχή της χρονιάς.
Σχολιάζοντας την υποτονικότητα στην αγορά, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: "Το αποτέλεσμα ήταν αναμενόμενο, καθώς η εορταστική περίοδος είναι η επέκταση όλης της χρονιάς. Όλοι οι κλάδοι του εμπορίου εμφανίζουν αρνητικό πρόσημο και οι μειώσεις κυμαίνονται από 20% έως 40%", ενώ προσθέτει: "Ήταν δύσκολο να αναπληρωθεί το χαμένο δώρο των Χριστουγέννων για πολλούς από τους καταναλωτές με τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές προσπάθησαν να παραμείνουν αξιοπρεπείς στις κοινωνικές και οικογενειακές υποχρεώσεις τους, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 410 ευρώ για δώρα Χριστουγέννων".
Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, οι 6 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν ότι φέτος θα ξοδέψουν λιγότερα από πέρυσι, 3 στους 10 δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν τα ίδια με πέρυσι, ενώ 1 στους 10 δηλώνει ότι θα ξοδέψει φέτος περισσότερα χρήματα, την περίοδο των Χριστουγέννων.
- Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας, είναι ενα απο τα λίγα αντιδιαπλεκόμενα blog.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου