ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Ελληνικό: To project master plan πρώην Αεροδρόμιο

Σε νομική, ηθική και πολιτική «ακροβασία» εξελίσσεται η υπόθεση της παραχώρησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού σε ενδιαφερόμενους επενδυτές και εν προκειμένω στους γνωστούς, πλέον, από το Κατάρ.


«Η περιοχή του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού πρέπει να δοθεί στους άραβες επενδυτές από το Κατάρ με διακρατική συμφωνία κι όχι με διαγωνισμό - αν γίνει διαγωνισμός το Κατάρ δεν θα συμμετάσχει», επεσήμανε μεταξύ των άλλων ο υπουργός Επικρατείας κ. Χ. Παμπούκης το μεσημέρι της Παρασκευής, τοποθετώντας μαζί με τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μιχ. Χρυσοχοϊδη τη νέα διοίκηση του Invest in Greece.


Η έκταση του πρώην αεροδρομίουΩστόσο, άλλα κυβερνητικά στελέχη που έχουν εμπλοκή στην υπόθεση κρατούν άκρως επιφυλακτική στάση και βεβαίως αποφεύγουν να αναφερθούν στον τρόπο και τη διαδικασία παραχώρησης σε αντίθεση με τον Χάρη Παμπούκη.


Όπως ανέφερε χθες ο κ. Σηφουνάκης, στο πλαίσιο άτυπου briefing της ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ με τους δημοσιογράφους, «το ελληνικό δημόσιο παρέδωσε επιστολή στο Κατάρ ότι ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με το Εμιράτο. Θέλω να πιστεύω ότι το ενδιαφέρον του Κατάρ για το Ελληνικό υπάρχει».


Τόσο ο κ. Σηφουνάκης όσο και η κυρία Μπιρμπίλη απέφυγαν να αναφερθούν στο σχεδιαζόμενο «master plan» του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό. «Όταν είμαστε έτοιμοι στο βαθμό που εμπλεκόμαστε θα προχωρήσουμε σε λεπτομερέστατη ενημέρωση. Δεν μπορεί να χαθεί ο μητροπολιτικός ρόλος πρασίνου στην περιοχή» σημείωσε η αρμόδια υπουργός.


Αλλά και ο κ. Συγγρός που τοποθετήθηκε πριν από ενάμιση μήνα στη θέση του προέδρου του Invest in Greece -προσκεκλημένος χθες σε τηλεοπτική εκπομπή- δεν άνοιξε τα χαρτιά του και περιορίστηκε να δηλώσει: «Έχουμε θέσει ορισμένα χρονοδιαγράμματα, αλλά η διαπραγμάτευση είναι πάρα πολύ σοβαρή και ακόμη και τα χρονοδιαγράμματα δεν μπορούν να ανακοινωθούν. Το project αποτελεί επένδυση της τάξης των 5-7 δισ. ευρώ».


Πάντως, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Επικρατείας Χ. Παμπούκης στο Ελληνικό προχώρησε τα πράγματα αρκετά παρακάτω:


Θα δημιουργηθεί Μητροπολιτικό Πάρκο, μεγέθους περίπου του Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης με ελεύθερη πρόσβαση για όλους τους πολίτες.

Θα υπάρξει μέρισμα για όλη την Ελλάδα, δηλαδή θα δημιουργηθούν υποδομές που θα ωφελήσουν τη χώρα και θα σηματοδοτήσουν το νέο πρόσωπο της χώρας προς το εξωτερικό, πιθανώς με την κατασκευή ενός κτιρίου - συμβόλου της πόλης.


Στις προϋποθέσεις που τίθενται από κυβερνητικής πλευράς είναι ότι το Δημόσιο θα συμμετέχει στην εκμετάλλευση αλλά όχι στη χρηματοδότηση του project.

Δεν έχει αποφασιστεί αν το έργο θα προχωρήσει με διαγωνισμό ή με διακρατική συμφωνία, σε κάθε περίπτωση όμως θα υπάρξουν ρήτρες διαφάνειας.


Θα παραμείνουν και θα αξιοποιηθούν όσα Ολυμπιακά ακίνητα βρίσκονται στην περιοχή και ταιριάζουν με τις προδιαγραφές του σχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση, με βάση το master plan του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Αθεμπίγιο.


Δεν αποκλείεται επίσης το ενδεχόμενο να πραγματοποιηθεί δημοψήφισμα για τον τρόπο αξιοποίησης της έκτασης του πρώην αεροδρομίου, ενώ για τις κινήσεις της κυβέρνησης και τις επαφές με το Κατάρ θα υπάρξει ενημέρωση τόσο της Βουλής όσο και των πολιτικών αρχηγών.


Θα πρέπει ωστόσο, να σημειωθεί ότι η περίπτωση του Ελληνικού διαθέτει πληθώρα νομοτεχνικών άλυτων για την ώρα προβλημάτων. Παρά το ότι η κυβέρνηση δημιούργησε την Ελληνικόν Α.Ε. με στόχο να ξεκαθαριστεί το τοπίο τα προβλήματα φαίνεται να είναι αρκετά. Αυτή τη στιγμή στο Ελληνικό υπάρχουν 30 δημόσιες υπηρεσίες και τα νομοτεχνικά προβλήματα της έκτασης του Ελληνικού είναι πολύ περίπλοκα.


Από την πλευρά του ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μ. Χρυσοχοίδης είπε ότι στόχος είναι «να απλοποιήσουμε και να κάνουμε πιο φιλικό το επιχειρηματικό περιβάλλον στη χώρα». Και πρόσθεσε ότι «το Invest in Greece είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις προσέλκυσης και ξένων άμεσων επενδύσεων αλλά και επενδύσεων από τους έλληνες επιχειρηματίες. Το επόμενο χρονικό διάστημα, θα είναι έτοιμο όλο το πλαίσιο για τις επενδύσεις στην Ελλάδα για τις νέες ιδιωτικές επενδύσεις στη χώρα, του νέου επενδυτικού νόμου. Θα γίνει μία μεγάλη προκήρυξη για 2 δισ. ευρώ σε ιδιωτικές επενδύσεις αλλά είναι έτοιμο ταυτόχρονα και το χρηματοδοτικό πλαίσιο για να κλείσουμε το μεγάλο πρόβλημα της ρευστότητας λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες».


Πάντως ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι «η εικόνα της χώρας αλλά και η πραγματική οικονομία της δεν θα αλλάξει με ένα μαγικό ραβδί. Χρειάζεται να είμαστε ενωμένοι, χρειάζεται να είμαστε αποφασισμένοι για να δώσουμε λύσεις στα χρόνια προβλήματα. Χρειάζεται να κάνουμε την Ελλάδα πιο φιλική στις επενδύσεις, χρειάζεται να κάνουμε ένα πολύ απλοποιημένο επιχειρηματικό περιβάλλον, χρειάζεται να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός νέου προτύπου ανάπτυξης που θα είναι πιο ανταγωνιστικό, πιο ελκυστικό, πιο εξωστρεφές, πιο δυναμικό που θα δημιουργεί πλούτο και ευημερία, κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη».
  • Εγω ο πολίτης δεν πρέπει να εχω άποψη, οι υπουργοί και ειδικά ο κ. Χρυσοχοΐδης γνωρίζουν όπως και ο Πρωθυπουργος.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Ελληνικό: To project master plan πρώην Αεροδρόμιο Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">