ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Προϋπολογισμός Γλυφάδας: Eικονικά έργα και εικονικός έλενχος 31/3/2011

ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2011

Ψηφίστηκαν στις 21/3/11, από την πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής και των «Συμμάχων» της, το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός του Δήμου έτους 2011. Κοινός παρανομαστής η μείωση εσόδων και δαπανών, τα εικονικά έργα και ο ανύπαρκτος σχεδιασμός. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν τηρήθηκαν οι οριζόμενες από τον ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ διαδικασίες που προβλέπουν ξεχωριστή εισήγηση του Τεχνικού Προγράμματος από την Εκτελεστική Επιτροπή στο Δημοτικό Συμβούλιο (δεν έγινε), στη συνέχεια ενσωμάτωσή του σε προσχέδιο Ετήσιου Προγράμματος Δράσης και μαζί με το προσχέδιο του Προϋπολογισμού εισήγησή τους στην Οικονομική Επιτροπή, η οποία με τη σειρά της προβαίνει στην κατάρτιση αυτών και την υποβολή τους στο Δημοτικό Συμβούλιο προς έγκριση.

Η Πρόεδρος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ κ. Αθηνα Λυγνού στην εμπεριστατωμένη και τεκμηριωμένη ομιλία της, αφού επισήμανε τα παραπάνω τοποθετήθηκε με σαφήνεια επι των θεμάτων. Τα βασικά σημεία που ανέδειξε είναι τα εξής:

ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ – ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης στο πόδι. Το προτεινόμενο Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης είναι ένα ημιτελές κείμενο που καλύπτει μερικώς τη δράση μόνο δύο υπηρεσιών (Τεχνική Υπηρεσία, Καθαριότητα). Απουσιάζουν απ’ αυτό ο πλήρης σχεδιασμός των στόχων για το τρέχον έτος, ο τρόπος για την υλοποίησή τους, η ορθολογική διάταξη των δυνάμεων για την εξυπηρέτηση των πολιτών, η κατανομή του έργου σε όλες τις υπηρεσίες, τα Νομικά Πρόσωπα και τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, η περιγραφή των ενεργειών σε καθημερινή – μηνιαία και ετήσια βάση κ.α.

Εικονικό και μειωμένο το Τεχνικό Πρόγραμμα. Το Τεχνικό Πρόγραμμα είναι καταρτισμένο στη φιλοσοφία των προηγούμενων ετών, στο μεγαλύτερο μέρος του εικονικό, μειωμένο από άποψη πιστώσεων σε σχέση με το 2010 κατά 23,6% (5.336.538€), με τη μεγαλύτερη μείωση να σημειώνεται στον τομέα των έργων (-42%). Από τα 17.312.433€ που είναι το σύνολό του το 43% είναι υποχρεώσεις που αφορούν σε έργα, μελέτες και προμήθειες προηγούμενων ετών και μόνο το 57% είναι νέες προβλέψεις.

Κατακερματισμός έργων, μελετών και προμηθειών. Στο σύνολο του Τεχνικού Προγράμματος είναι εγγεγραμμένα 235 νέα έργα, μελέτες και προμήθειες με προϋπολογισμό κάτω των 60.000€, που φτάνουν αθροιστικά τα 5.672.500€. Σύμφωνα με τη νομοθεσία μέχρι αυτό το ύψος μπορούν να γίνονται αναθέσεις με πρόχειρους διαγωνισμούς ή απ’ ευθείας, δίνοντας έτσι στον εκάστοτε Δήμαρχο τον πρώτο λόγο και ευνοώντας τον κατακερματισμό, την «εξυπηρέτηση» φίλων και την αδιαφάνεια. Ο κ. Κόκκορης ως αντιπολίτευση καυτηρίαζε αυτή την πρακτική,, τώρα την κάνει ο ίδιος πράξη με το 57,2% των νέων πιστώσεων, που μπορεί να φτάσει και στα 2/3, στα χέρια του.

Έργα ενός λεπτού για εντυπωσιασμό. Η εικονικότητα του Τεχνικού Προγράμματος είναι εμφανέστατη στα 38 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού (με ΦΠΑ) 83.153.526€ και προβλεπόμενες πιστώσεις 2.155.200€ ή 6,3%. Τα 18 απ’ αυτά τα έργα, που σε προϋπολογισμό είναι το 60% του συνόλου, έχουν εγγεγραμμένη πίστωση 0,01€ ή αλλιώς είναι «έργα του ενός λεπτού». Στην κατηγορία αυτή ανήκουν σημαντικότατα έργα όπως ομβρίων, πρασίνου, διαμόρφωσης κοινόχρηστων χώρων, ενώ στην οδοποιία οι πιστώσεις φτάνουν μόλις στο 3,6% του προϋπολογισμού. Αν υποθέσουμε ότι η Δημοτική Αρχή δημοπρατούσε όλα τα νέα έργα με μέση έκπτωση 35%, με τα χρήματα που διαθέτει φέτος θα ήθελε 2,5 θητείες για να τα υλοποιήσει και επομένως εντάχθηκαν στο Τεχνικό Πρόγραμμα για εντυπωσιασμό.

ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ – ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ.

Εισηγητική – Αιτιολογική έκθεση χωρίς πολιτική πρόταση Ο Προϋπολογισμός και γενικά ο προγραμματισμός κάθε σοβαρού φορέα, άρα και του Δήμου, πρέπει να συνοδεύεται από Εισηγητική – Αιτιολογική Έκθεση. Αυτό επισήμαινε όλα τα προηγούμενα χρόνια η κ. Αθηνά Λυγνού. Φέτος, έστω για τον προϋπολογισμό, κατατέθηκε τέτοια έκθεση, άρα ως γεγονός είναι θετικό, δεν είναι όμως αυτό που απαιτείται γιατί στέκεται μόνο στους κωδικούς. Απουσιάζουν η βούληση και η φιλοσοφία της Δημοτικής Αρχής, η ιεράρχηση των στόχων, η αναφορά στα μεγάλα προβλήματα της πόλης (βουνό, παραλία, Μητροπολιτικό Πάρκο κλπ), η αιτιολόγηση των επιλογών, η τοποθέτηση απέναντι στην κυβερνητική πολιτική, οι διεκδικήσεις οικονομικών πόρων κ.α.

Προϋπολογισμός με τα αποτυπώματα του μνημονίου. Στον φετινό Προϋπολογισμό, που είναι κατά 10% μειωμένος απ’ αυτόν του 2010 (από 85.312.142€ σε 77.018.439€), είναι κυρίαρχο το αποτύπωμα του μνημονίου και της οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται. Σε σχέση με το 2009 είχαμε μείωση 6.112.689€ που προήλθε κυρίως από τις κρατικές επιχορηγήσεις, για λειτουργικές δαπάνες (-20,7%) και για επενδύσεις (-27,4%). Σε ευαίσθητους τομείς, όπως οι Παιδικοί Σταθμοί, τα Σχολεία και τα ΚΕΠ η μείωση έφτασε αντίστοιχα στο -55,5%, -46% και -20%. Η φθίνουσα πορεία συνεχίζεται και φέτος με τις προβλέψεις της Δημοτικής Αρχής, μειωμένες κατά -22% στις λειτουργικές δαπάνες και -70% στις επενδύσεις. Με αυτό τον οικονομικό στραγγαλισμό σύντομα ο Δήμος δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί σε πολλές υποχρεώσεις του, με δεδομένη μάλιστα και την υποχρέωση 5:1 στις προσλήψεις μονίμων (συνταξιοδοτήθηκαν 45 και θα προσληφθούν 9) και τη σημαντική μείωση των συμβασιούχων.

Ο Δήμος πρέπει να αυξήσει τα έσοδα του. Για να υλοποιηθούν οι μειωμένες προβλέψεις του φετινού προϋπολογισμού, με δεδομένες τις μειωμένες κρατικές επιχορηγήσεις, πρέπει να αυξηθούν κατακόρυφα τα έσοδα του Δήμου από δικές του πηγές. Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μια ολοκληρωμένη πολιτική εσόδων και μεγάλη βελτίωση του εισπρακτικού μηχανισμού που μέχρι τώρα δεν έχουν δρομολογηθεί. Ούτε όμως και οι προβλέψεις μας κάνουν αισιόδοξους. Από τις Δημοτικές Επιχειρήσεις δεν αναμένονται έσοδα, αντίθετα ο Δήμος καλύπτει και τις ζημιές τους. Στις Μαρίνες δεν γίνεται αύξηση των τελών ελλιμενισμού, λόγω έλλειψης υποδομών και τα έσοδά τους περίπου καλύπτουν τα έξοδα. Από τα καταστήματα προβλέπεται να εισπραχθούν 1.000.000€ από 1.903.698€ το 2008 και στις καταλήψεις κοινόχρηστων χώρων προϋπολογίζονται 300.000€ από 1.000.000€ πέρσι. Αντίθετα στα πρόστιμα προβλέπεται μεγάλη αύξηση (π.χ στις παραβάσεις ΚΟΚ από 1.203.148€ σε 3.500.000€), ενώ δεν αναγράφονται τα πάνω από 5.000.000€ πρόστιμα στις διαφημιστικές εταιρείες που κατά καιρούς έχει επιβάλλει το Δημοτικό Συμβούλιο. Στα θετικά καταγράφεται η μη αύξηση των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού.

Μειωμένες κατά πολύ οι επενδύσεις που στο μεγαλύτερο μέρος τους δεν θα πραγματοποιηθούν. Τα ¾ των εξόδων είναι κυρίως ανελαστικές δαπάνες (μισθοί, βασικές προμήθειες, παλαιές υποχρεώσεις κλπ) και μόνο το 24,6% είναι επενδύσεις (18.958.411€ από τα οποία 5.976.598€ για έργα) που με βάση τα παραπάνω θα υλοποιηθούν σε μικρό ποσοστό. Άλλωστε και τα προηγούμενα χρόνια η υλοποίηση κυμάνθηκε από 19% έως 28%, αν και ήταν περισσότερες σε ποσοστό επι του προϋπολογισμού (μέχρι και 35%).

Επομένως, αν δεν εξασφαλιστούν πόροι από το ΕΣΠΑ ή άλλες πηγές, η προοπτική ανάπτυξης και λύσης προβλημάτων είναι δυσοίωνη. Ο Δήμος μάλιστα για να καλύψει τις ανάγκες στα σχολεία, τους παιδικούς σταθμούς κλπ, όπου οι κρατικές επιχορηγήσεις είναι κάτω του 1/3 των εξόδων, θα αναγκαστεί να μεταφέρει δικά του έσοδα και άρα να πραγματοποιήσει ακόμα λιγότερα έργα σε άλλους τομείς.

Με όσα συνοπτικά αναλύθηκαν πιο πάνω γίνεται κατανοητό ότι το Τεχνικό Πρόγραμμα και ο Προϋπολογισμός του Δήμου, έτους 2011, είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό εικονικά και πλασματικά, χωρίς αναπτυξιακή προοπτική. Σε κανένα από τα κείμενα δεν φαίνεται η Δημοτική Αρχή να ξεκαθαρίζει ποιες θα είναι οι διεκδικήσεις της σε σχέση με την πολιτική του μνημονίου, ενώ ταυτόχρονα απουσιάζουν οι δεσμεύσεις της για τα μεγάλα προβλήματα της πόλης. Για όλους αυτούς του λόγους η ψήφος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ ήταν αρνητική.
  • Προσωπικά σε όλες τις αναρτήσεις θα δίνω συνγχαρητήρια σε όλους τους εκλεγμένους για το σύνολο αυτών που εχουν ακολουθηθεί, και για το απόλυτο έλλειμα αρχικά εκπροσώπησης και στη συνέχεια για την αποδοχή παράκαμψης απο τους εκάστοτε Δημάρχους τοπικού ζητήματος δημότη καθώς και των αιτήσεων, σε ενα δήμο που το σύνολο των πλαισιωτών σε όλα τα επίπεδα και των υπαλλήλων κάνει οτι θέλει και όπως το θέλει, και υπάρχει το σημαντικότερο ζήτημα που εχω περάσει και είναι ο έλενχος σε όλα τα επίπεδα του δημοσίου χρήματος σε όλη του την διαδρομή.
  • Θεωρείται προσωπικό δικαίωμα μόνο των εκλεγμένων ο σχεδιασμός και οι προτάσεις δήθεν πρός όφελος της Γλυφάδας;
Γιάννης Κουρδομένος

Y.Γ. Υπάρχουν οι αποδείξεις για απατεώνες, κλέφτες, ανάξιους, ανέντιμους, πλαισιωτές εκλεγμένους και για αυτούς που επέλεξαν σε διάφορες θέσεις.

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Προϋπολογισμός Γλυφάδας: Eικονικά έργα και εικονικός έλενχος 31/3/2011 Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">