ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Κροπότκιν: ένας αναρχικός πρίγκιπας


Πατέρας του ο πρίγκιπας Αλεξέι Πέτροβιτς Κροπότκιν, αξιωματικός του στρατού του Τσάρου, και μητέρα του η Αικατερίνα Νικολάεβνα Σουλίμα, κόρη στρατηγού με φιλελεύθερες ιδέες για την εποχή της, την οποία όμως ο Κροπότκιν θα χάσει σε νεαρή ηλικία.

 Ο θάνατός της θα την επηρεάσει καθώς ο πατέρας του θα ξαναπαντρευτεί μία αυταρχική γυναίκα και οι σχέσεις τους θα κλονιστούν. Ακολουθώντας την πορεία που ο πατέρας του χάραξε για κείνον, σε ηλικία 15 ετών θα βρεθεί στην επίλεκτη στρατιωτική σχολή, το Σώμα των Πριγκίπων.


Θα επιλέξει να μην υποταχτεί σε κάτι που δεν τον εκφράζει. Διαβάζει πολύ και επιδίδεται στην έκδοση μίας εφημερίδας. Αποφοιτώντας από τη σχολή θα ζητήσει να μετατεθεί σε σύνταγμα της Σιβηρίας. Τα πέντε χρόνια που θα παραμείνει εκεί αφιερώνεται σε γεωγραφικές έρευνες και μελέτες. Όταν θα του προταθεί η θέση του Γραμματέα της Γεωγραφικής Υπηρεσίας, θα αρνηθεί. Το ίδιο θα κάνει και αργότερα. Θα απαρνηθεί όσους τίτλους του προτάθηκαν θέλοντας να αφιερώσει τη ζωή του στον αγώνα για την κοινωνική δικαιοσύνη. Κι αυτό θα είναι η αρχή της αναρχικής πορείας του.

Προκειμένου να μελετήσει το εργατικό κίνημα θα ταξιδέψει στην Ευρώπη. Πρώτη του στάση η Ελβετία και η Πρώτη Διεθνής της οποίας θα γίνει μέλος. Επόμενο βήμα η μύηση στον σοσιαλισμό, μέσω βιβλίων απαγορευμένων στη Ρωσία και επαφών του με σοσιαλιστές ηγέτες. Μέσα από την αναζήτηση θα καταλήξει στη δική του επιλογή. Τον κόσμο του αναρχισμού. Θα οδηγηθεί πίσω στη Ρωσία όπου και θα γίνει ενεργό μέλος μίας επαναστατικής ομάδας, των Τσαϊκόφσκι (μεγαλοαστοί και αριστοκράτες νέοι που μάθαιναν ανάγνωση, γραφή και ιστορία στον αμόρφωτο πληθυσμό), αρχίζοντας παράλληλα να αναπτύσσει τις θεωρίες του. Το 1876 θα φυλακιστεί. Μετά από δύο χρόνια θα καταφέρει να αποδράσει και θα ζήσει στην Ευρώπη, ταξιδεύοντας μεταξύ Ελβετίας, Γαλλίας και Μ. Βρετανίας. Θα ζήσει 40 δημιουργικά χρόνια στα οποία θα γράψει τα σπουδαιότερα έργα του.

Ανάμεσα σε αυτά ο ύμνος του αναρχοκομμουνισμού «The Conquest of Bread» («Η κατάκτηση του ψωμιού»), «Mutual Aid» («Αλληλοβοήθεια»), «Memoirs of a Revolutionist» («Αναμνήσεις ενός επαναστάτη»), «Fields, Factories and Workshops» («Αγροί, εργοστάσια, εργαστήρια»). Στα έργα του είναι διάχυτος ο επηρεασμός του από την Παρισινή Κομούνα που αποτέλεσε ακρογωνιαίο λίθο της αναρχοκομουνιστικής θεωρίας του.

Στο «The Conquest of Bread» και το τρίτο κεφάλαιο «Αναρχοκομμουνισμός» ο Κροπότκιν γράφει:

«Κάθε κοινωνία που έχει καταργήσει την ιδιωτική ιδιοκτησία θα αναγκαστεί, υποστηρίζουμε, να οργανωθεί στις γραμμές της Κομουνιστικής Αναρχίας. Η Αναρχία οδηγεί στον Κομουνισμό, και ο Κομουνισμός στην Αναρχία, που είναι και οι δυο τους εκφράσεις της κυρίαρχης τάσης στις σύγχρονες κοινωνίες, της αναζήτησης της ισότητας».

Ως αναρχοκομουνιστής δίνει μεγάλη έμφαση στη δύναμη της λαϊκής μάζας. «Οι κομουνιστικές οργανώσεις δεν μπορεί να αφεθούν να δημιουργηθούν από νομοθετικά σώματα που ονομάζονται κοινοβούλια, δημοτικά ή κοινοτικά συμβούλια. Πρέπει να είναι δουλειά όλων, μια φυσική ανάπτυξη, ένα παράγωγο της εποικοδομητικής μεγαλοφυΐας των μαζών.»

Βαθιά αντικαπιταλιστής, τοποθετούσε την απαρχή της κοινωνικής επανάστασης, στην ύπαρξη μίας ευημερούσας εργατικής τάξης που θα είχε θετικά αποτελέσματα στην παραγωγή χωρίς την παρεμβολή καμίας μορφής εξουσίας. Στη θεωρία του αντικαθιστά την ατομική ιδιοκτησία με την ελεύθερη διάθεση όλων των αγαθών και υπηρεσιών, θεωρώντας το σύστημα της καπιταλιστικής παραγωγής εμπόδιο για την πρόοδο και στέκεται απέναντι στο κράτος που την υπηρετεί, απορρίπτοντας τον μηχανισμό της αγοράς και το μισθολογικό σύστημα. Την ίδια ώρα, δεν αποδέχεται τα συστήματα του κολεκτιβισμού.

«Κατά τη γνώμη μας οι κολεκτιβιστές υποπίπτουν σε ένα διπλό σφάλμα στα σχέδιά τους για την αναδόμηση της κοινωνίας. Ενώ κάνουν λόγο για την κατάργηση του καπιταλιστικού συστήματος σκοπεύουν απ την άλλη να διατηρήσουν δύο θεσμούς που αποτελούν καθαυτή τη βάση του συστήματος αυτού και οι οποίοι είναι η Κυβέρνηση των Αντιπροσώπων και το Μισθολογικό Σύστημα» γράφει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον Πιοτρ Κροπότκιν το οικονομικό σύστημα θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή: «Από τον καθένα σύμφωνα με τις ικανότητές του, στον καθένα σύμφωνα με τις ανάγκες του» δηλαδή κάθε τι που παράγεται πρέπει να διανέμεται και να ανταλλάσσεται με βάση τις επιταγές της κοινωνίας και τις ανάγκες του καθενός.

Πιοτρ Κροπότκιν, H αναρχική ηθική



η αναρχικη ηθικη-κροποτκιν
  • Με τα δεδομένα του εχθές και του σήμερα ο Κροπότκιν για χιλιάδες γλύφτες, υπονομευτές, και υποκείμενα της Ελληνικής  πραγματικότητας, είναι ξεπερασμένος, διότι τελειότητα δεν υπάρχει πουθενά και ''ο συμβιβασμός της μάζας'' είναι να ακολουθεί ημίμετρα ως παγιωμένη τακτική.(Συχνά σκόπιμα γράφω ανορθόδοξα και ανορθόγραφα ώστε οι αναρτήσεις να εχουν μοναδικότητα σε επίπεδο αναζήτησης.)
  • Το σημαντικό σε κάθε χρονική περίοδο και ειδικά σήμερα με όλα αυτά που πλέον γνωρίζουν και βιώνουν όλοι ανεξάρτητα του βαθμού επηρεασμού και επιπτώσεων, είναι η πλήρης κατάρρευση και απαξία των περισσοτέρων σε βασικά δεδομένα, άρα είναι βέβαιο οτι στο εγγύς μέλλον θα υπάρξει ο μετασχηματισμός βασικών δεδομένων του Αναρχισμού δομημένα σε μια βάση με το σύνολο των σύνχρονων τάσεων και αναγκών μετεξέλιξης.
  • Το σίγουρο είναι οτι η μάζα αποδέχεται εύκολα και ακολουθεί κάθε περίοδο αυτούς που απαίδευτα ακολουθούν τις εύκολες οδούς και διαδικασίες οι οποίες επαναλλαμβάνονται πανομοιότυπα αρχικά λόγω έλλειψης χρόνου διαδικασιών διεργασίας της σκέψης και υιοθετόντας εύκολες λύσεις όπως η συναίνεση αποδοχής φαινομένων όπως ο Φασισμός ο οποίος είναι δεδομένος.
  • Όταν η Γλάστρα του Πολιτεύματος δηλαδή  ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εχει καταλάβει το σύστημα του Φασίστα και κάνει πλάκα, είναι το λιγότερο παράδοξο τι νοημοσύνη φέρουν ''κουβαλάνε'' οι υποστηρικτές του Φασίστα και των υπολοίπων Δημοκρατών του Κώλου.

  • ''ο συμβιβασμός της μάζας''  σίγουρα μοναδικός τίτλος για επόμενο μελλοντικό σύγγραμμα μετεξελικτικής μορφής ''Αμεσοαναρχισμού''που θα εδρεωθεί τα προσεχή χρόνια
  • Αμεσοαναρχισμός,.............. ούτε αυτός ο όρος υφίσταται παγκόσμια και δεν είναι του παρόντος να κάνω ανάλυση.
Γλυφάδα 13/4/2011

Γιάννης Κουρδομένος, έτη φωτός Αναρχικός
  • Περισσότερα απτά δείγματα γραφής Φασιστών και ενεργειών αυτών απο αυτά που εχω βιώσει και αποτελούν πραγματικότητα και τα γνωρίζουν αρκετοί, δεν μπορούν να υπάρξουν σε σύνχρονη εποχή.
  • Η λίστα είναι τεράστια, όπως τεράστια είναι η αμάθεια αυτών που θέλουν να ονομάζονται πολιτισμένα όντα ενω δεν έχουν ούτε τα στοιχειώδη ως εφόδια, τα απολύτως αναγκαία.
  • Διαχρονικά επαναλαμβάνουν την ίδια πανομειότυπη διαδικασία εξαπατώντας αρχικά το ατομό τους θέλωντας να πιστεύουν οτι διαφέρουν στο ελάχιστο των προηγουμένων.
  • Για κάποιους αυτά που αποτελούν τις βασικές αξίες ηθικής βρίσκονται πάντα σε θεωρητικό επίπεδο διότι αρέσκονται να κάνουν χρήση αυτών στήν πραγματικότητα ακολουθούν άλλα και υπάρχει ο ''συμβιβασμός της μάζας'' άρα ενδεδειγμένη μελλοντική μορφή μετεξέλιξης ο Αμεσοαναρχισμός ο οποίος όταν παρουσιάσω το σύνολο της Θεωρίας διότι μέχρι σήμερα εχω παρουσιάσει ένα μικρό μέρος χωρίς Τίτλο, θα επικρατήσει Διεθνώς.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Κροπότκιν: ένας αναρχικός πρίγκιπας Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">