ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Στο τέλος της διαδρομής της έφθασε χθες η Saab

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011 -

H General Motors άσκησε βέτο, μπλοκάροντας τις προσπάθειες της Swedish Automobile να αντλήσει κεφάλαια από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Zhejiang Yongman Lotus, τονίζοντας ότι δεν εγκρίνει καμιά από τις προτεινόμενες αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς της Saab.

Στο τέλος της διαδρομής της έφθασε χθες η Saab, με σουηδικό δικαστήριο να κάνει δεκτή την αίτηση πτώχευσης της πάλαι ποτέ διάσημης αυτοκινητοβιομηχανίας για τα υπερπολυτελή της οχήματα -καθώς δεν κατέστη δυνατή η εύρεση επενδυτών, που θα τη διέσωζε.

Η Saab, την οποία η General Motors πούλησε στην ολλανδική Swedish Automobile (πρώην Spyker) το Φεβρουάριο του 2010, τους τελευταίους εννέα μήνες βρισκόταν «στην εντατική», μετά τις άκαρπες προσπάθειες του διευθύνοντος συμβούλου της ολλανδικής αυτοκινητοβιομηχανίας Βίκτορ Μίλερ για τη διάσωσή της. Ο κ. Μίλερ δήλωσε ότι υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος από επενδυτές για εξαγορά τμημάτων της Saab και ότι η πτώχευση «δεν είναι απαραίτητα το τέλος».

Αίτηση

Η Saab κατέθεσε το Σεπτέμβριο αίτηση προστασίας από τους πιστωτές της, αναζητώντας έκτοτε χρηματοδότες. Και το τέλος των πολύμηνων προσπαθειών για τη διάσωση της Saab σφραγίστηκε το Σαββατοκύριακο από τη General Motors, η οποία εξακολουθεί να έχει προνομιούχες μετοχές της και μετά την πώλησή της στη Swedish Automobile, διατηρώντας παράλληλα το δικαίωμα άσκησης βέτο σε σημαντικές αποφάσεις, λόγω των δεσμών «τεχνογνωσίας» που έχουν οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η General Motors ανακοίνωσε ότι θα μπλοκάρει κάθε προσπάθεια της Swedish Automobile να αντλήσει κεφάλαια από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Zhejiang Yonngman Lotus, τονίζοντας ότι δεν εγκρίνει καμιά από τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς που πρότεινε η κινέζικη εταιρεία. «Κάθε πρόταση από αυτές καταλήγει είτε έμμεσα είτε άμεσα στην αλλαγή της ιδιοκτησίας της Saab με τρόπο ασύμφορο για τη General Motors και τους μετόχους της», υπογράμμισε στο ανακοινωθέν της η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Και κατέληξε: «Ως εκ τούτου, δεν θα εγκρίνουμε καμιά από τις εναλλακτικές αυτές λύσεις». H Swedish Automobile διαπραγματευόταν με την Youngman και την Pan Da Automobile Trade, με σκοπό τη χρηματοδότηση της Saab. Όμως, σύμφωνα με τους όρους του deal αυτού, ο έλεγχος της Saab, μαζί με την τεχνογνωσία της General Motors, θα περνούσε στους κινεζικούς ομίλους, που ενδιαφέρονταν να κατασκευάζουν και να πωλούν μοντέλα της Saab στην Κίνα.

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ

H Saab ξεκίνησε ως Svenska Aeroplan Aktiebolaget το 1937, κατασκευάζοντας αεροπλάνα, ενώ η κατασκευή αυτοκινήτων ξεκίνησε το 1947. Και οι δραστηριότητες του ομίλου, όσον αφορά την κατασκευή αεροπλάνων και αυτοκινήτων, διαχωρίστηκαν τη δεκαετία του ΄90, με τη δημιουργία της Saab, στην οποία η General Motors απέκτησε μερίδιο 50% το 1990 και τον πλήρη έλεγχο το 2000. Το 2009 η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, στο πλαίσιο αναδιάρθρωσής της, έθεσε προς πώληση τη Saab, την οποία αγόρασε η Spyker Cars το Φεβρουάριο του 2010. Στα τέλη Μαρτίου της ίδιας χρονιάς προέκυψαν ξανά προβλήματα ρευστότητας για τη Saab και η παραγωγή της σταμάτησε για να ξαναρχίσει προσωρινά ένα μήνα αργότερα.

Η Swedish Automobile τον Ιούνιο σχεδίαζε να πουλήσει 120.000 αυτοκίνητα Saab, καθιστώντας την κερδοφόρα έως το 2012. Ομως, η παραγωγή της Saab -το 2006 ανήλθε σε 133.000 αυτοκίνητα- δεν έπιασε τους ενδιάμεσους στόχους της μητρικής της εταιρείας. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 31.696 οχήματα το 2010, ενώ ο στόχος ήταν 50.000 έως 60.000 οχήματα.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Στο τέλος της διαδρομής της έφθασε χθες η Saab Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">