ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Βούλγαροι 7.000 ιδιοκτήτες φορτηγών

«Βούλγαροι» 7.000 ιδιοκτήτες φορτηγών

Συνεχίζουν παράνομα να εκτελούν μεταφορικό έργο στην Ελλάδα, λόγω έλλειψης αστυνομικών ελέγχων

Μέχρι πρότινος γνωρίζαμε πως χιλιάδες ιδιοκτήτες Ι.Χ. ίδρυαν εταιρείες στη Βουλγαρία και αντικαθιστούσαν τις ελληνικές πινακίδες με βουλγαρικές ώστε να γλιτώσουν από τα υψηλά τέλη και τα τεκμήρια που επιβάλλονται στη χώρα μας.

Το παράδειγμα των ιδιοκτητών Ι.Χ. φαίνεται πως ακολουθούν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών καθώς, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών, Πέτρο Σκουληκίδη, ήδη 7.000 Ελληνες έχουν μεταφέρει τις εταιρείες τους στη Βουλγαρία, γλιτώνοντας την υπέρογκη φορολογία.
Ο κ. Σκουληκίδης μιλώντας στην «Η» τόνισε: «Περίπου 7.000 Ελληνες ιδιοκτήτες φορτηγών έχουν μεταφέρει τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες στη Βουλγαρία καταβάλλοντας μόλις 10% για φορολογία και 16% για εργοδοτικές εισφορές καθώς τα αντίστοιχα ποσά στην Ελλάδα κυμαίνονται στο 45 και 51,6% αντίστοιχα.

Αστυνόμευση

Η έλλειψη αστυνόμευσης τους αφήνει να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας και είναι επιβεβαιωμένο πως σε πάρα πολλές εταιρείες με έδρα τη Βουλγαρία τα φορτηγά τους παραμένουν στην Ελλάδα χωρίς να τους ενοχλεί κανείς».
Οσον αφορά στην απόσυρση φορτηγών -η οποία δεν συμπεριλήφθηκε στο μέτρο που ισχύει για το 2012- ο κ. Σκουληκίδης ανέφερε πως η απόσυρση φορτηγών όσο υψηλή και αν ήταν η επιδότηση, είναι δώρον άδωρον καθώς το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί πάρα πολύ στην Ελλάδα και οι ιδιοκτήτες φορτηγών δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να τα αντικαταστήσουν.
Για το θέμα επιδότησης μέσω του ΕΣΠΑ και του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών» -για το οποίο η υποβολή δικαιολογητικών ξεκινά στις 20 Φεβρουαρίου και λήγει στις 20 Μαρτίου- ο κ. Σκουληκίδης ανέφερε πως οι 12.000 ευρώ που ορίζονται για την απόκτηση καινούριων μεταφορικών οχημάτων Euro VI είναι ελάχιστα καθώς το κόστος απόκτησης ενός τέτοιου τύπου οχήματος αγγίζει τις 100.000 ευρώ...

ΕΣΠΑ

Οσον αφορά γενικότερα στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ, ο κ. Σκουληκίδης ανέφερε πως το πρόγραμμα με επιδότηση 75% θα αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο ανάπτυξης για όσους αποφασίσουν να το λάβουν και έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια. Το θέμα των φορτηγών με βουλγαρικές πινακίδες είναι ιδιαίτερα έντονο στη βόρεια Ελλάδα και όσοι ιδιοκτήτες φορτηγών παραμένουν με ελληνικά χαρτιά αντιμετωπίζουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό των συναδέλφων τους οι οποίοι έχουν πολύ λιγότερα λειτουργικά έξοδα και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να δώσουν τις τιμές που δίνουν οι βουλγαρικές εταιρείες για κάποιο μεταφορικό έργο.

Καταγγελία

Οπως αναφέρει  ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας βορείου Ελλάδος, Αν. Τσουρουκίδης, πρόσφατα φορτηγό ελληνικών συμφερόντων με βουλγαρικές πινακίδες πιάστηκε στην ιχθυόσκαλα της Καβάλας καθώς είχε φορτώσει ψάρια χωρίς κανένα τιμολόγιο.

Υστερα από καταγγελία που έγινε στο λιμεναρχείο, κανονικά θα έπρεπε το φορτηγό να μεταφερθεί στο τελωνείο για τις περαιτέρω ενέργειες. Αντίθετα το φορτηγό ξεφόρτωσε τα ψάρια και έφυγε χωρίς να του επιβληθεί κανένα απολύτως πρόστιμο.

Ο κ. Τσουρουκίδης τονίζει ότι οι μεταφορείς της βορείου Ελλάδος έχουν έδρα τη Βουλγαρία εξαιτίας της χαμηλής φορολογίας και βέβαια τονίζει πως ένας Βούλγαρος οδηγός στοιχίζει 250 ευρώ το μήνα ενώ ο οδηγός σε μια ελληνική μεταφορική επιχείρηση κοστίζει τουλάχιστον 2.000 ευρώ!
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Βούλγαροι 7.000 ιδιοκτήτες φορτηγών Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">