(Πλήν της Γλυφάδας, διότι στη Γλυφάδα οι πολίτες είναι οι πλέον βολεμένοι της κομματοκρατίας, και σε άλλες των περιπτώσεων οι περισσότεροι είναι εφοπλιστές και νεόπλουτοι. Μην ξεχνάμε τις επιλογές, την διαμόρφωση, καθώς και την νοοτροπία σε τοπικό επίπεδο, ειδικά νεόπλουτων εκλεγμένων που εκπροσωπούν επάξια τους δημότες.... και εχουν την δυνατότητα σφαιρικής ολοκληρωμένης αντίληψης των περιστάσεων του παρόντος.)
(Βάση της διαμόρφωσης που κάνεις έχεις το τελικό παραγώμενο)
Σύμφωνα με έρευνες που πραγματοποίησαν ομάδες φοιτητών του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, στο πλαίσιο του μαθήματος «Δημόσιες Συγκοινωνίες» του τομέα Μεταφορών, Συγκοινωνιακής Υποδομής, Διαχείρισης έργων και Ανάπτυξης, από την αρχή του έτους παρατηρήθηκε αύξηση κατά 7% του επιβατικού κοινού του ΟΑΣΘ (σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του), παρ' όλο που τα δρομολόγια έχουν παραμείνει τα ίδια. Η αύξηση αυτή μπορεί να είναι ακόμη μεγαλύτερη, καθώς οι καταμετρήσεις γίνονται με βάση τα ακυρωθέντα εισιτήρια και τις κάρτες, την ώρα που εκτιμάται ότι δεκάδες χιλιάδες είναι οι «τζαμπατζήδες».
Το φαινόμενο των «τζαμπατζήδων»
Το φαινόμενο αυτό έχει επιδεινωθεί μετά την εκδήλωση της κρίσης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΘ , από τους ελέγχους που γίνονται σε ποσοστό 7% των δρομολογίων προκύπτουν ετησίως 25.000 - 30.000 περιστατικά ατόμων που δεν έχουν ή δεν ακυρώνουν εισιτήρια. Παλαιότερα, αυτοί που δεν είχαν εισιτήριο πλήρωναν επί τόπου το πρόστιμο, σε ποσοστό 70%, και οι υπόλοιπο επί πιστώσει, ενώ σήμερα τα ποσοστά αυτά έχουν αντιστραφεί.
Αύξηση της συχνότητας χρήσης των αστικών παρουσιάζεται από τους άνδρες και μείωση από τις γυναίκες, ενώ οι λόγοι οφείλονται κυρίως στην άνοδο των τιμών των καυσίμων. Οι άνδρες εμφανίζονται πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν για τις μεταμεσονύκτιες μετακινήσεις τους κάποιες γραμμές που θα λειτουργούν εκείνες τις ώρες με αυξημένο αντίτιμο εισιτηρίου σε σχέση με το κανονικό.
Σχετικά με τις υπεραστικές συγκοινωνίες, οι κάτοχοι ΙΧ αυτοκινήτων διαπιστώνεται ότι έχουν μειώσει τις μετακινήσεις τους κατά 80% και έχουν στραφεί στην χρήση των ΚΤΕΛ, καθώς περίπου το 85% την θεωρεί ως οικονομικά σύμφορη λύση. Παρ' ότι η πλειονότητα των ερωτηθέντων (πάνω από το 50%), θεωρεί το εισιτήριο των ΚΤΕΛ ακριβό, και μόνο το 1% φθηνό, ο κυριότερος λόγος προτίμησης των ΚΤΕΛ εξακολουθεί να είναι το κόστος, σε ποσοστό 45%.
Αλλαγές σημειώθηκαν και στις συνήθειες των φοιτητών ως προς την χρήση του ΟΑΣΘ, η οποία διπλασιάστηκε, ενώ μειώθηκε σημαντικά η χρήση του ταξί και αυξήθηκε αυτή του ποδηλάτου (κατά 17%). Για τις υπεραστικές τους μετακινήσεις, ωστόσο, οι φοιτητές προτιμούν το ΙΧ - σε πληρότητα - και αποφεύγουν το ΚΤΕΛ, για πρακτικούς κυρίως λόγους. Και σε αυτή την περίπτωση των «καταναλωτών» οι λόγοι είναι οικονομικοί και ελάχιστα σχετίζονται με την περιβαλλοντική συνείδηση.
Αλλαγή παρατηρείται και στη στάση των ταξιδιωτών που επιθυμούν να κάνουν τουρισμό. Περίπου το 60% προτιμά να αγοράσει τα ταξιδιωτικά του εισιτήρια μέσω του Ιντερνετ, ενώ το 40% παραμένει πιστό στα ταξιδιωτικά γραφεία. Το 55% αυτών επιλέγει ένα ταξίδι στο εξωτερικό, εξαιτίας του συνολικά χαμηλότερου κόστους (διαμονή, κόστος ζωής, μετακίνηση κ.α.), ενώ παρατηρείται μείωση (15%) των ταξιδιών γενικά, λόγω της οικονομικής κρίσης, και μείωση της χρήσης του ΙΧ (περίπου 50%) για την μεταφορά των τουριστών στον προορισμό τους, και συνεπώς αύξηση της προτίμησης χρήσης των δημόσιων μέσω συγκοινωνίας.
Αλλαγή παρατηρείται και στη στάση των ταξιδιωτών που επιθυμούν να κάνουν τουρισμό. Περίπου το 60% προτιμά να αγοράσει τα ταξιδιωτικά του εισιτήρια μέσω του Ιντερνετ, ενώ το 40% παραμένει πιστό στα ταξιδιωτικά γραφεία. Το 55% αυτών επιλέγει ένα ταξίδι στο εξωτερικό, εξαιτίας του συνολικά χαμηλότερου κόστους (διαμονή, κόστος ζωής, μετακίνηση κ.α.), ενώ παρατηρείται μείωση (15%) των ταξιδιών γενικά, λόγω της οικονομικής κρίσης, και μείωση της χρήσης του ΙΧ (περίπου 50%) για την μεταφορά των τουριστών στον προορισμό τους, και συνεπώς αύξηση της προτίμησης χρήσης των δημόσιων μέσω συγκοινωνίας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου