Με βαριές ποινές απειλούνται ο γενικός γραμματέας του ΥΠΟΙΚ και η επικεφαλής της Διεύθυνσης Ελέγχου Τελωνείων. Η Εισαγγελία Πρωτοδικών άσκησε ποινική δίωξη με την κατηγορία της μη είσπραξης προστίμων για λαθρεμπορία πετρελαίου από περίπου 3.500 βενζινάδικα
Ποινική δίωξη - βόμβα ασκήθηκε χθες από την Εισαγγελία Πρωτοδικών στον Ιωάννη Καπελέρη, γενικό γραμματέα Τελωνειακών και Φορολογικών Υποθέσεων του υπουργείου Οικονομικών, που διετέλεσε επικεφαλής του ΣΔΟΕ.
Ο Καπελέρης από χθες είναι αντιμέτωπος με την κακουργηματική κατηγορία της «απιστίας» στην υπηρεσία, αδίκημα που συνδυάζεται με την επιβαρυντική περίσταση του νόμου περί καταχραστών του ελληνικού Δημοσίου 1608/50 (που επισύρει ακόμη και ισόβια, αλλά και προφυλάκιση).
Την παραγγελία για την ποινική δίωξη σε βάρος του Ι. Καπελέρη αλλά και σε βάρος της επικεφαλής της Διεύθυνσης Ελέγχου Τελωνείων του υπουργείου Οικονομικών Ευαγγελίας Πανταζή, έδωσε ο οικονομικός εισαγγελέας Γρηγόρης Πεπόνης.
H παραγγελία για τη δίωξη αφορά στις καταγγελίες, που είχαν δει το φως της δημοσιότητας με αφορμή την παραίτηση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Οικονομικών Διομήδη Σπινέλλη, για μη είσπραξη προστίμων που αφορούσαν λαθρεμπόριο καυσίμων.
Στο βαρύ «κατηγορώ» των οικονομικών εισαγγελέων Γρ. Πεπόνη και Σπ. Μουζακίτη (που διενήργησε την προκαταρκτική έρευνα) επισημαίνεται ότι το παραπάνω αδίκημα διαπράχθηκε σε βάρος της δημόσιας περιουσίας, η δε ζημία που προκλήθηκε στο ελληνικό Δημόσιο -σύμφωνα με τον εισαγγελέα- είναι «ιδιαίτερα μεγάλης αξίας» και ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες η άσκηση ποινικής δίωξης αφορά στη μη καταβολή προστίμων τουλάχιστον 3.500 διακινητών πετρελαίου το 2011.
Ποινές
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πέρα από τις βαριές ποινές που προβλέπονται σχετικώς, εάν ο ανακριτής και ο αρμόδιος εισαγγελέας εντοπίσουν ότι πράγματι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για την τέλεση αυτής της κατηγορίας, τότε, έχουν τη δυνατότητα να διατάξουν ακόμη και προφυλακίσεις.
ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ
«Αν λάβουμε υπόψη τις κρίσιμες συνθήκες για την κοινωνία και την πολιτεία, η ζημία της δημόσιας περιουσίας μεγιστοποιείται εκ των πραγμάτων». Αυτή τη φράση αναφέρει στο πόρισμα-καταπέλτη ο αναπληρωτής οικονομικός εισαγγελέας Σπ. Μουζακίτης που διενήργησε την προκαταρκτική εξέταση για την υπόθεση. Επιπροσθέτως, όπως αναφέρεται στην πορισματική αναφορά του, το ύψος της «ιδιαίτερα μεγάλης ζημίας» του ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε τουλάχιστον 15 εκατομμύρια ευρώ.
ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΚΑΠΕΛΕΡΗ
Επικαλέστηκε προβλήματα στη διαδικασία και στο σύστημα
Ο Ιωάννης Καπελέρης είχε κληθεί από τον αναπληρωτή οικονομικό εισαγγελέα Σπ. Μουζακίτη στις 20 Νοεμβρίου του 2011 να καταθέσει με την ιδιότητα του υπόπτου κατά τη διάρκεια της προκαταρκτικής έρευνας.
Ο Καπελέρης στην ανωμοτί κατάθεσή του (χωρίς όρκο) είχε αρνηθεί ότι έχει οποιαδήποτε ποινική ευθύνη, επικαλούμενος προβληματική διαδικασία του συστήματος. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι τα επίμαχα πρόστιμα ήταν εκπρόθεσμες εγγραφές, που αφορούσαν χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες θα έκλειναν, αν προχωρούσε η «προβληματική» -όπως είχε πει- διαδικασία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε υποστηρίξει ότι αναμενόταν νομοθετική ρύθμιση για την επίλυση του ζητήματος από το υπουργείο Οικονομικών, για το οποίο άφησε να εννοηθεί ότι είχε γνώση του προβλήματος. Ειδικότερα, σύμφωνα με τον Ι. Καπελέρη, δεν πρόκειται για λαθρεμπορία καυσίμων και πετρελαίου θέρμανσης, αλλά για εκπρόθεσμη ενημέρωση του συστήματος ΗΦΑΙΣΤΟΣ, λόγω των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ίδιο το σύστημα. Σχετικά με την εγκύκλιο, που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο, ισχυρίστηκε ότι προέβλεπε την αναστολή των προστίμων για κατάθεση εκπρόθεσμων παραστατικών για πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης, εν όψει έκδοσης σχετικής πράξης νομοθετικού περιεχομένου. Επίσης είχε ισχυριστεί ότι τα πρόστιμα δεν ήταν βεβαιωμένα, αλλά επρόκειτο να βεβαιωθούν.
«Θα έκλειναν»
Παράλληλα προβλήθηκε από την πλευρά του ο ισχυρισμός, σύμφωνα με τον οποίο όταν η παράβαση επαναλαμβάνεται δεύτερη φορά, ο διακινητής πετρελαίου διαγράφεται από το σύστημα, με αποτέλεσμα η αγορά να έμενε πανελλαδικά χωρίς 3.500 διακινητές πετρελαίου θέρμανσης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου