ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2012 ΘΑΝΑΣΗ ΣΠΟΝΔΥΛΙΔΗ

ΠΕΜΠΤΗ, 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2013

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

«ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2012 ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ &ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΣΠΟΝΔΥΛΙΔΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ  26/02/2013 

Κύριοι συνάδελφοι,

Κατ’ αρχήν να σημειώσω ότι σήμερα μιλάμε για τον Απολογισμό πεπραγμένων της Περιφέρειας Αττικής.Εγώ σ’ αυτόν θα επικεντρωθώ και μόνο.

Αυτό το λέω γιατί σήμερα ακούστηκαν απίστευτα πράγματα στην αίθουσα που καμία σχέση δεν έχουν με την κριτική που πρέπει όλη η αντιπολίτευση ν’ ασκήσει στα Πεπραγμένα της Διοίκησης. Με λίγα λόγια, ακούστηκαν αμπελοφιλοσοφίες και καμία μα καμία κριτική τοποθέτηση.Ειπώθηκε το εξής περίεργο: ότι ο Περιφερειάρχης λειτουργεί μόνος του και διοικεί μόνος του και ότι δεν έγινε τίποτα.

Ερωτώ λοιπόν: είναι δυνατόν ο κάθε Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος, ο κάθε Αντιπεριφερειάρχης, να καταθέτουν εκατοντάδες σελίδες Απολογισμού και κάποιοι εδώ μέσα να λένε ότι δεν έγινε ΤΙΠΟΤΑ το 2012, είναι δυνατόν;

Είναι δυνατόν όλοι αυτοί οι άνθρωποι να δουλεύουν καθημερινά στην Περιφέρεια, δίπλα στον Περιφερειάρχη και να τον κατηγορείτε ότι λειτουργεί μόνος του και ότι δεν γίνεται ΤΙΠΟΤΑ;

Αυτά είναι τουλάχιστον απαράδεκτα και λέγονται από αυτούς που δεν γνωρίζουν την λειτουργία της Περιφέρειας.
Εγώ λοιπόν θα μιλήσω καθαρά και μόνο για τον Απολογισμό και περιμένω απ’ αυτού την κριτική σας.

Με την συμπλήρωση σχεδόν ενός έτους από την ανάθεση της αρμοδιότητας των ως άνω διευθύνσεων, επιβάλλεται από την νομοθεσία αλλά και κρίνεται αναγκαίο, να καταθέσουμε αναλυτικά το έργο που τελέστηκε από τις υπηρεσίες, για την πλήρη ενημέρωση κάθε Περιφερειακού Συμβούλου όπως και του συνόλου των πολιτών της Περιφέρειας Αττικής, για τον αναγκαίο έλεγχο των πεπραγμένων μας.

Yπήρξε μια διαρκής και παρατεταμένη υπονόμευση προς τον θεσμό της Αιρετής Περιφέρειας, από την Κεντρική Διοίκηση, η οποία κορυφώθηκε, αρχικά με την μη μεταφορά, και εν τέλει – μετά από συνεχείς πιέσεις - την μεταφορά μη επαρκών πόρων προς την Περιφέρεια Αττικής, για την συντήρηση και λειτουργία σε ικανοποιητικό βαθμό, του όλου (νευραλγικού) συστήματος, που είναι οι κεντρικές οδικές αρτηρίες της Περιφέρειας μας, άλλα και τα έργα μείζονος σημασίας όπως τ’αντιπλυμμηρικά και τα ΧΥΤΥ.

Είναι περιττό ν’ αναφερθεί ότι, εκτός των πολύ σοβαρών θεμάτων που άπτονται της οδικής ασφάλειας των πολιτών, η μη συντήρηση και κατασκευή σε ικανοποιητικό βαθμό ενός σύγχρονου και ασφαλούς οδικού δικτύου, συνεπάγεται και τεράστια οικονομική ζημία για το σύνολο της χώρας, δεδομένου ότι στο βασικό οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Αττικής, διακινείται σχεδόν το σύνολο των εμπορικών αγαθών που διανέμονται μέσω των οδικών αξόνων που με την σειρά τους ενώνουν μεταξύ τους: λιμένες, αεροδρόμια, εμπορικά πάρκα, βιομηχανίες κλπ. Το ίδιο συμβαίνει και με τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα ή τα έργα επεξεργασίας των απορριμάτων που η Περιφέρεια Αττικής «κληρονόμησε» και καλείται ν’αποπερατώσει προς όφελος των πολιτών της Αττικής.

Κύριες Δράσεις &Πεπραγμένα

Ο ΕΠΣ το έτος 2012, σε συνεργασία με τις υπηρεσίες και την Διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής, έχει προβεί κυρίως σε δράσεις για την αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων του οδικού δικτύου και κατά συνέπεια της ασφάλειας των πολιτών.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι, κατ’ αρχήν έπρεπε να γίνει γνωριμία του εντεταλμένου αλλά και του συνόλου του μηχανισμού και της Διοίκησης και των υπηρεσιών της Π.Α. με το αντικείμενο των νέων υπηρεσιών που προερχόντουσαν από άλλους φορείς, δομημένους και θεσμοθετημένους με τελείως διαφορετική αντίληψη αλλά και νομικές και διαδικαστικές μορφές, τέτοιες που χρειάστηκε ένα υπομονετικό χρονοδιάγραμμα εναρμόνισης τους με τις μορφές της Αυτοδιοίκησης και των συλλογικών αιρετών οργάνων, για να μπορέσει να τεθεί σε πλήρη λειτουργία και ν’ αναδιπλωθεί όλος ο μηχανισμός τους.

Αμέσως μετά την μετάβαση του προσωπικού στην Περιφέρεια Αττικής, άρχισε μια αναλυτική και σε βάθος καταγραφή των προβλημάτων αλλά και των διαδικαστικών κενών που στις υπηρεσίες δημιουργήθηκαν, λόγω της μεταφοράς της αρμοδιότητας, αλλά κυρίως ξαναέγινε καταγραφή όλων των οικονομικών δεδομένων των υπηρεσιών και του οικονομικού αντικειμένου του συνόλου των αρμοδιοτήτων που μεταβιβάστηκε (λειτουργικές δαπάνες, πιστώσεις εγκεκριμένων ή μη έργων, οφειλές παρελθόντων ετών κλπ).
Σ’ αυτό το σημείο ανακαλύφθηκε πλήρως η αφερεγγυότητα του κεντρικού κράτους, με την μη μεταφορά των αναγκαίων πόρων και πιστώσεων (όπως το αρθρ. 102 του Συντάγματος ορίζει) για τις αρμοδιότητες οι οποίες μεταφέρθηκαν πλέον στην Περιφέρεια Αττικής.

Έτσι το πρόβλημα έφτασε στο ακραίο σημείο όπου, μετά από συνεχείς επαφές και συσκέψεις, να κατατεθεί την 6-3-2012 Αναφορά – Καταγγελία του Περιφερειάρχη Αττικής προς την Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, με την οποία η Περιφέρεια Αττικής προσέφυγε στη Δικαιοσύνη προκειμένου να διερευνηθεί η ύπαρξη τυχόν ευθυνών από την πλευρά της Πολιτείας για την μη μεταφορά πόρων προς την Περιφέρεια Αττικής για την άσκηση των σχετικών αρμοδιοτήτων.

Σε συνέχεια της ως άνω αναφοράς του κ. Περιφερειάρχη Αττικής, και λόγω της πίεσης που ασκήθηκε στο ΥΠ.ΑΝ και το ΥΠΟΜΕΔΙ, μεταφέρθηκαν με εντυπωσιακά μεγάλη καθυστέρηση περί τα μέσα Απριλίου 2012, τμήματα των πόρων που αφορούν τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες.

Η Περιφέρεια Αττικής, είναι προφανές λοιπόν, ότι δεν μπορούσε να ασκήσει αρμοδιότητες, να εκτελέσει νέα έργα και να αναθέσει εργασίες συντήρησης σε αναδόχους, όταν δεν τις είχαν μεταφερθεί τα αντίστοιχα κονδύλια από τα συναρμόδια Υπουργεία.

Πέραν αυτών και πάντα στα πλαίσια της εξυπηρέτησης του πολίτη, η Περιφέρεια Αττικής κατάφερε χωρίς πόρους και με δικά της μέσα, καθ’ υπέρβαση του ανθρωπίνου δυνατού, ν’ αποκαταστήσει τις βλάβες και να κάνει τις όποιες επείγουσες επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο.
Να σημειωθεί ότι την ίδια χρονική περίοδο είχαν συντελεστεί οι ακραίοι βανδαλισμοί στο κέντρο της Αθήνας, με ολικές καταστροφές άνω των 40 κόμβων φωτεινής σηματοδότησης (φανάρια) και παράλληλα είχαν λήξει όλες οι συμβάσεις συντήρησης προς αναδόχους: φωτεινής σηματοδότησης, ηλεκτροφωτισμού οδών, κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας κλπ., με τεράστιες καθημερινές συνέπειες στην ασφάλεια των πολιτών.

Σε όλη αυτή την περίοδο, οι υπηρεσίες, προέβαιναν καθημερινά σε άρση εκτάκτων βλαβών σε διαφορετικά σημεία της Αττικής, και χρησιμοποίησαν όλα τα διαθέσιμα μέσα, συνεργάτες και προσωπικό, για ν’ αντιμετωπιστούν οι ακραίες συνθήκες λειτουργίας του όλου οδικού συστήματος της Αττικής.

Η επόμενη κύρια δράση ήταν η γενικότερη ιεράρχηση προτεραιοτήτων όσον αφορά την μείωση δαπανών, της διαχείρισης των έργων κατασκευής και συντηρήσεων, αλλά και την εύρεση εσόδων με βασικό σκοπό το «νοικοκύρεμα» των λειτουργιών. Περιληπτικά αναφέρονται:

Επίτευξη Στόχων
συμπερασματικά σημειώνονται οι εξής στόχοι η οποίοι επετεύχθησαν το έτος 2012:
  • Πραγματοποιήθηκε, η μετάβαση των υπηρεσιών και του αντικειμένου, από τους Φορείς (ΥΠΟΜΕΔΙ, Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής) στην Αυτοδιοίκηση της Π.Α. με τα επιμέρους προβλήματα όπως αναλύονται, που δεν εμπόδισαν όμως την βασική προτεραιότητα: την εξυπηρέτηση του πολίτη.
  • Εξασφαλίστηκαν, μετά από διαρκή αντιπαράθεση με τις δομές του Κεντρικού Κράτους, πιστώσεις για το έτος 2012, όχι όμως και για το σύνολο της τετραετίας, θέμα που παραμένει ανοιχτό.
  • Η Π.Α. απέκτησε για πρώτη φορά, άρα και τα όποια λάθη ή αστοχίες δικαιολογούνται σε μεγάλο τμήμα τους, τεχνικές δομές και διαχείριση κρίσιμων έργων, υποδομών και υπηρεσιών, οι οποίες σ’ αυτόν τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, έχουν να επιδείξουν στους πολίτες της Αττικής σημαντικό έργο, ισάξιο και σε πολλούς τομείς άριστα οργανωμένο, στην λειτουργικότητα και την διαφάνεια σε σχέση με τους φορείς προέλευσης τους.
  • Για πρώτη φορά έγινε πλήρης καταγραφή και ιεράρχηση προτεραιοτήτων, δεδομένων των οικονομικών συγκυριών, με βάση την αναγκαιότητα και την οικονομική ευελιξία έργων και υπηρεσιών, για την ποιοτική και ποσοτική παράδοση τους στους πολίτες της Αττικής, τα οποία θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην καθημερινότητα.
  • Επιλύθηκαν άμεσα προβλήματα ακραίας επικινδυνότητας (βλ. Πτώσεις σηματοδοτικών κόμβων, λειτουργία ηλεκτροφωτισμού, αποχιονισμοί, άμεσες συντηρήσεις οδοστρωμάτων κλπ).
  • Θεσμοθετήθηκαν ανταποδοτικές πηγές εσόδων (τέλη διέλευσης, αδειοδοτήσεις κλπ) για την αύξηση της αυτοτέλειας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Έγινε σημαντική μείωση λειτουργικών εξόδων μέσω «νοικοκυρέματος» με την μείωση ενοικίων, την χρήση εργαζομένων από τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας, την οριοθέτηση δαπανών στην καθημερινή λειτουργία κλπ.
  • Εναρμονίστηκαν οι διαδικασίες, αλλά και η διαχειριστική αντίληψη και «νοοτροπίες», των υπηρεσιών των πρώην υπουργιών μ’αυτες της Αυτοδιοίκησης και αντίστροφα, οδηγώντας τις εμπειρίες όλων των πλευρών σε μία ενιαία συνάρτηση προς όφελος της κοινωνίας της Αττικής.
  • Δημιουργήθηκαν οι βάσεις, μέσω προγραμματικών συμφωνιών και καθημερινή επαφή φορέων (υπουργεία, πανεπιστήμια κλπ) με τις δομές των υπηρεσιών, για τον εκσυγχρονισμό με νέες τεχνολογίες των έργων υποδομών και των συντηρήσεων τους και για την εύρεση προσφορότερων και τεχνολογικά άρτιων λύσεων.
  • Δημιουργήθηκαν οι επαφές και συνεργασίες των νέων αυτών δομών της Περιφέρειας Αττικής, με φορείς και θεσμούς για την αποτελεσματικότερη διαχείριση κρίσιμων καταστάσεων και πρόληψη των κινδύνων στο οδικό δίκτυο όπως δήμοι, πολιτική προστασία, αστυνομία και τροχαία, πυροσβεστική, ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κλπ.
  • Χρησιμοποιήθηκαν τα όποια εργαλεία και δομές για την πλήρη διαφάνεια στην εξέλιξη των έργων και την λειτουργία των υπηρεσιών (νομικοί σύμβουλοι Π.Α., ελεγκτικό συνέδριο, επιτροπές υπηρεσιών, ελεγκτές δημόσιας διοίκησης κλπ.) τα οποία σίγουρα δημιουργούν καθυστερήσεις όμως παρέχουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην προστασία του θεσμού της Αυτοδιοίκησης.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2012 e-BooK

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2012 ΘΑΝΑΣΗ ΣΠΟΝΔΥΛΙΔΗ Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">