ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ: Συμβάσεις επιεικώς απαράδεκτες στον δήμο Γλυφάδας

Δ Ε Λ Τ Ι Ο  Τ Υ Π Ο Υ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΥΨΗΛΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ
ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για την έγκριση σύναψης Προγραμματικών Συμβάσεων, μεταξύ Δήμου Γλυφάδας και της Κοινωνικής Συνεταιριστικής Επιχείρησης «Συνεργατική ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.» με έδρα την Αργυρούπολη, εξασφάλισε η Δημοτική Αρχή στις 10/10/13 με την εναπομείνασα πλειοψηφία της. Οι Προγραμματικές Συμβάσεις αφορούν, όπως αναφέρεται, στην υποστήριξη και κοινωνική φροντίδα των Παιδικών Σταθμών, καθώς και στην υλοποίηση αθλητικών δραστηριοτήτων και η δαπάνη που θα καταβάλλει ο Δήμος είναι 350.000€ και 219.000€ αντίστοιχα. Η δικαιολογία που προέβαλε η Δημοτική Αρχή για αυτή της την επιλογή είναι η κάλυψη αναγκών λόγω της έλλειψης προσωπικού και της απαγόρευσης προσλήψεων, τα πράγματα όμως έχουν ως εξής :
Ο τρίτος τομέας.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές επιλογές, που εκπορεύονται και από το μνημόνιο, με τις ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., τις Μ.Κ.Ο. και άλλα τέτοια κατασκευάσματα, δημιουργείται ο λεγόμενος «Τρίτος Τομέας», που μαζί με την εκχώρηση ολόκληρων τομέων του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ σε ιδιώτες και μεγαλοεργολάβους, όπως π.χ. η διαχείριση των απορριμμάτων, έχουν σκοπό να τους αφαιρέσουν ζωτικό κομμάτι αρμοδιοτήτων, βασικά σε βάρος των κοινωνικών αναγκών.
Αυτές οι επιλογές έχουν σκοπό να πετύχουν δύο στόχους:
α) Να υπονομεύσουν εν προκειμένω την οντότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, να αναιρέσουν το ρόλο της και να περιορίσουν τις αρμοδιότητές της. Για παράδειγμα, αν διαβάσει κάποιος ένα καταστατικό ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. θα διαπιστώσει ότι περιλαμβάνει το 70% των αρμοδιοτήτων ενός Δήμου.
β) Να επιφέρουν ένα ακόμα ισχυρό χτύπημα στα εργατικά δικαιώματα και τις εργασιακές σχέσεις, δεδομένου ότι προσλαμβάνονται εργαζόμενοι με μικρής χρονικής διάρκειας συμβάσεις, με πολύ χαμηλούς μισθούς, ελάχιστα δικαιώματα και σε πολλές περιπτώσεις χωρίς ουσιαστική ασφάλιση. Στα προγράμματα των Μ.Κ.Ο. μάλιστα δεν ονομάζονται ούτε καν εργαζόμενοι, αλλά ωφελούμενοι.
Επιπλέον η επιλογή των ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. και των Μ.Κ.Ο. πάει χέρι – χέρι με τον «ξαφνικό θάνατο», τις διαθεσιμότητες και εν τέλει τις απολύσεις στο δημόσιο, αφού προβάλλονται ως εναλλακτική λύση στα κενά που δημιουργούνται στις υπηρεσίες ή με την κατάργηση ολόκληρων υπηρεσιών.
Ο εκβιασμός.               
Στην πράξη, για να επιβληθούν τα παραπάνω, λειτουργεί ο εκβιασμός και το αδιέξοδο που δημιουργείται από την κυβερνητική πολιτική. Βασικά συστατικά της είναι η μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων προς τους Δήμους μέχρι και 70%, η ουσιαστική απαγόρευση των προσλήψεων μόνιμου προσωπικού με τη ρύθμιση του 1:5 (μία πρόσληψη για κάθε πέντε συνταξιοδοτήσεις) και η δραστική μείωση των συμβασιούχων σε συνδυασμό με την μεγάλη καθυστέρηση στις προβλεπόμενες γραφειοκρατικές, υπερσυγκεντρωτικές εγκρίσεις από τη διυπουργική τριμελή επιτροπή.
Η ανταπόκριση.
Με τη δικαιολογία «δεν συμφωνούμε, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς», ο Δήμαρχος και τα στελέχη του εφαρμόζουν, χωρίς καμία αντίσταση τις κυβερνητικές επιλογές και είναι απ’ τους πρώτους που ανταποκρίνονται πλήρως. Μέχρι πρόσφατα είχαμε τις «συνεργασίες» με τις Μ.Κ.Ο. σε τομείς όπως κοινωνική υπηρεσία, κοινωνικό φαρμακείο και παντοπωλείο κλπ, με πολύ κακή εμπειρία ως προς τις προσφερόμενες υπηρεσίες ή το ποιοτικό αποτέλεσμα και τώρα έχουμε τις συμβάσεις με την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ..
Το κόστος.
Ένα επιχείρημα που χρησιμοποιείται για να δικαιολογήσει αυτή την επιλογή είναι ότι έτσι μειώνονται το κόστος που πληρώνει το δημόσιο. Αυτό στηρίζεται στη βάρβαρη λογική ότι οι εργαζόμενοι ή οι ωφελούμενοι προσλαμβάνονται όταν τους έχουμε ανάγκη με την ελάχιστη αμοιβή του βασικού μισθού που ξεκινά από τα 586€ για τους πάνω από 25 και τα 535€ για τους κάτω από 25 ετών. Το επιχείρημα αυτό επαληθεύεται μεν ως προς τους μισθούς, όχι όμως κι ως προς το κόστος για το δημόσιο και στην περίπτωση μας για το Δήμο.
Με βάση τις Προγραμματικές Συμβάσεις θα προσληφθούν 24 άτομα για τους Παιδικούς Σταθμούς για 9,5 μήνες και 17 για τις αθλητικές δραστηριότητες για 9 μήνες. Αν διαιρέσουμε τις 350.000€ που είναι η μία σύμβαση και τις 219.000€ που είναι η άλλη με το 24 και το 17 αντίστοιχα θα δούμε ότι η ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. θα εισπράττει 1.500€ κατά Μ.Ο. ανα κεφάλι και θα πληρώνει σε μικτό μισθό, μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές, πάλι κατά Μ.Ο. κοντά στα 700€. Καρπούμενη μια διαφορά, έως και 800€ ανα κεφάλι, όσα και να είναι τα άλλα έξοδα της, θα της μένει ένα τεράστιο κέρδος!
Και το ερώτημα είναι :
Γιατί δεν επιτρέπεται στο Δήμο, αφού έτσι και αλλιώς πληρώνει παρ’ όλες τις τεράστιες μειώσεις σε βάρος του, να προσλάβει απ’ ευθείας τον κόσμο, να τους πληρώνει καλύτερα και να του κοστίζουν και λιγότερα απ’ ότι μέσω ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.;! ! !
Οι ανάγκες και η λύση.
Πράγματι υπάρχουν ανάγκες που εξηγήσαμε πιο πάνω πως δημιουργούνται, η λύση όμως είναι να διεκδικήσει ο Δήμος, μαζί με όλους τους Δήμους της χώρας, ειδικά για τους Παιδικούς Σταθμούς, μόνιμο προσωπικό. Δεν είναι παιδαγωγικά σωστό τα παιδιά στην πιο τρυφερή ηλικία τους να αλλάζουν κάθε δύο ή πέντε ή δέκα μήνες νηπιαγωγό. Η Δημοτική Αρχή δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι δεν έχει άλλη επιλογή, όταν για παράδειγμα στο ΕΣΠΑ μόλις φέτος ενέταξε 61 παιδιά, όταν άλλοι Δήμοι, όπως ο γειτονικός μας της Αργυρούπολης – Ελληνικού, έχουν εντάξει εκατοντάδες εδώ και χρόνια. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ενάμιση μήνα από την έναρξη της χρονιάς, έχουν εγγραφεί μόνο 521 παιδιά, όταν υπάρχουν 850 αιτήσεις.
Αυτή τη στιγμή καλύπτονται οι ανάγκες των Παιδικών Σταθμών από το υπάρχον μόνιμο προσωπικό (25 άτομα) και τους διμηνίτες (49 άτομα). Ήδη, για όλο το ΚΑΠΠΑ, κυρίως όμως για τους Παιδικούς Σταθμούς, έχουν εγκριθεί 32 προσλήψεις ορισμένου χρόνου (Νοέμβριος – Ιούλιος) και εκκρεμεί στην τριμελή επιτροπή η έγκριση άλλων 89 με σύμβαση μίσθωσης έργου. Ας κινηθεί δυναμικά η Δημοτική Αρχή, με τη στήριξη όλων μας, να πετύχει το καλύτερο δυνατό.
Οι Προγραμματικές Συμβάσεις.
Η Δημοτική Αρχή παρουσίασε δύο σχέδια Προγραμματικών Συμβάσεων με τη συγκεκριμένη ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ., χωρίς να έχουν προηγουμένως τεθεί δημόσια κάποια κριτήρια επιλογής και χωρίς να εξηγήσει πως έγινε τελικά η επιλογή της. Επιπρόσθετα, οι Δημοτικοί Σύμβουλοι καλέστηκαν να αποφασίσουν χωρίς να έχουν στα χέρια τους το καταστατικό της και τι αυτό προβλέπει, ποια κατηγορία καλύπτει και αν είναι εγγεγραμμένη στο μητρώο, σύμφωνα με το σχετικό νόμο κλπ.
Αν θέλαμε να δώσουμε ένα χαρακτηρισμό θα λέγαμε ότι οι συμβάσεις αυτές είναι επιεικώς απαράδεκτες. Καλύπτουν πλήρως την ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ. για το πώς θα πάρει τα χρήματα, δεν καλύπτουν όμως το Δήμο ως προς το προσφερόμενο έργο και την ποιότητά του, τις εύλογες εγγυήσεις για την εκτέλεσή του, τις ακριβείς υποχρεώσεις και στο  πως αυτή θα επιτελέσει, ειδικά στους Παιδικούς Σταθμούς, το Παιδαγωγικό έργο, ποιες θα είναι οι σχέσεις με τη Δ/νσή τους και άλλα. Ακόμα και το «χρυσωμένο χάπι» για να εξασφαλιστεί προφανώς η ψήφισή τους, ότι δηλαδή θα προσληφθούν πρώτα οι ήδη εργαζόμενοι, δεν συμπεριλαμβάνεται στις Προγραμματικές Συμβάσεις ως υποχρέωση της ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ..
Επι της ουσίας όλων των προαναφερομένων τοποθετήθηκε η Πρόεδρος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ κ. Αθηνά Λυγνού στο Δημοτικό Συμβούλιο και μαζί με όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους του συνδυασμού της, αλλά και το μεγαλύτερο μέρος αυτών της αντιπολίτευσης, καταψήφισαν τις προτεινόμενες Προγραμματικές Συμβάσεις.


Με εκτίμηση
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
«ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»

Δημοσιεύτηκε στις 18/10/13 5:31 μ.μ.

  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ: Συμβάσεις επιεικώς απαράδεκτες στον δήμο Γλυφάδας Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">