Ο κ. Λιάπης συνελήφθη από την τροχαία της Αγίας Παρασκευής καθώς το πολυτελές τζιπ που οδηγούσε έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας και του πέρασαν χειροπέδες. Ο κύριος Λιάπης δεν είχε δίπλωμα οδήγησης μαζί του και το ΙΧ ήταν ανασφάλιστο. Ο υπουργός μεταφορών & επικοινωνιών της ΝΔ ήταν ένας από τους πολιτικούς που έγιναν οι αιτήσεις μου - του πολίτη - και διαπίστωσα πως ''υπηρετείται'' ο πολίτης.
Περίπου 5.500 ευρώ (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελείας και ασφάλεια) ήταν το συνολικό κόστος που επιχείρησε να αφαιρέσει από πάνω του ο Μιχάλης Λιάπης, καταθέτοντας τις πινακίδες του Ι.Χ. του.
Αντ' αυτού θα καθίσει στο εδώλιο για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ του επιβλήθηκαν και τρία διοικητικά πρόστιμα.
Συγκεκριμένα, ασκήθηκε ποινική δίωξη για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος. Η δίωξη σε αφορά τις κατηγορίες της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας.
Σε βάρος του κ. Λιάπη επιβλήθηκαν επιπλέον τρία διοικητικά πρόστιμα, για την μη ασφάλιση του οχήματος και για το ότι έφερε κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια χωρίς άδεια.
Περίπου 5.500 ευρώ (τέλη κυκλοφορίας, φόρος πολυτελείας και ασφάλεια) ήταν το συνολικό κόστος που επιχείρησε να αφαιρέσει από πάνω του ο Μιχάλης Λιάπης, καταθέτοντας τις πινακίδες του Ι.Χ. του.
Αντ' αυτού θα καθίσει στο εδώλιο για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ του επιβλήθηκαν και τρία διοικητικά πρόστιμα.
Συγκεκριμένα, ασκήθηκε ποινική δίωξη για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος. Η δίωξη σε αφορά τις κατηγορίες της ψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας.
Σε βάρος του κ. Λιάπη επιβλήθηκαν επιπλέον τρία διοικητικά πρόστιμα, για την μη ασφάλιση του οχήματος και για το ότι έφερε κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια χωρίς άδεια.
Η δικογραφία σε βάρος του διαβιβάστηκε στο Αυτόφωρο από όπου ο πρώην υπουργός ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να δικαστεί την Πέμπτη.
Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΝΔ
Ο ίδιος θα πρέπει να γελάει με νόημα αυτές τις ώρες για το γεγονός ότι δεν συνελήφθη για τις τόσες κατηγορίες που κυκλοφορούσαν εναντίον του όλα αυτά τα χρόνια και οι οποίες θα μπορούσαν να συνιστούν απιστία σε βάρος του δημοσίου αλλά για ένα σχετικά ασήμαντο αδίκημα.
Το ενδιαφέρον είναι ότι για τις συγκεκριμένες κατηγορίες δεν χρειάζεται να περάσει κανείς ώρες συλλέγοντας στοιχεία από δικογραφίες και δημοσιεύματα εφημερίδων.
Αρκεί να ψάξει το λήμμα Μιχάλης Λιάπης στην… Βικιπαιδεία:
«Τον Ιούλιο του 2008 η εφημερίδα Ελευθεροτυπία ανέφερε[3] πως ο Μιχάλης Λιάπης το 2005 ταξίδεψε στην Γερμανία με έξοδα της εταιρίας Siemens. ΤοΠΑΣΟΚ ζήτησε[3] την παραίτησή του, ο ίδιος δε αρνήθηκε ότι κάτι τέτοιο συνέβη παρουσιάζοντας παραστατικά από το ταξίδι. Συγκεκριμένα έδωσε στην δημοσιότητα τις αποδείξεις[4] πληρωμής από τα τρία ξενοδοχεία που διέμεινε καθώς και τα αεροπορικά εισιτήρια[4], των οποίων η κράτηση είχε γίνει στο όνομά του. Για τα δημοσιεύματα αυτά δήλωσε πως θα κινηθεί[3] νομικά εναντίον της εφημερίδας “Ελευθεροτυπία”.
Το όνομά του ενεπλάκη και στην υπόθεση της Siemens, για την οποία συστάθηκε εξεταστική επιτροπή από την Βουλή. Στις 16 Ιουλίου 2010 κατέθεσε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής. Στις 23 Ιανουαρίου 2011 εκδόθηκε το πόρισμα της επιτροπής, το οποίο περιελάμβανε[5] τις απόψεις της πλειοψηφίας, των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ[6][5] δηλαδή. Σύμφωνα με αυτό προτεινόταν[5] η διερεύνηση περαιτέρω ευθυνών του καθώς κατά το πόρισμα[6] ως υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών παραβίασε το καθήκον ελέγχου που είχε κατά την νομοθεσία. Συγκεκριμένα του καταλογίζεται[5] ότι δεν προχώρησε στον έλεγχο για το αν τηρούνται οι νόμιμες διαδικασίες κατά την προμήθεια υλικών από τη Siemens και την ανάληψη τεχνικής υποστήριξης από αυτήν για λογαριασμό του ΟΤΕ παρά την ύπαρξη πληθώρας στοιχείων για κακοδιαχείριση του Οργανισμού. Σχετικά με τους χειρισμούς του όσον αφορά τον ΟΤΕ κατά το πόρισμα του καταλογίστηκε[5] ευθύνη για ζημιά[7] στον ΟΣΕ καθώς επί υπουργίας[5] του μισθώθηκαν από τα Ελληνικά Ναυπηγεία οκτώ αυτοκινητάμαξες προαστιακού τύπου για οκτώ μήνες με τίμημα 850.000 € τον μήνα, την συντήρηση των οποίων ανέλαβε η Siemens Hellas με κόστος 250.000 € τον μήνα. Αυτοί οι συρμοί είχαν αγορασθεί από τα Ελληνικά Ναυπηγεία στις 16.12.2006 αντί τιμήματος 10.000.000 € και πωλήθηκαν το φθινόπωρο του 2008 στη MAN 10.000.000 €. Κατά την εξεταστική επιτροπή[5] η παράθεση των παραπάνω αριθμών αποδείκνυε την ζημιά του ΟΣΕ. Στο ίδιο πόρισμα ελεγχόταν για την υπογραφή[5] της σύμβασης για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, για την προμήθεια[5] του συστήματος επικοινωνίας GSM-R καθώς και για τους χειρισμούς[6][5] του σχετικά με το έργο φορητών ηλεκτρονικών ξεναγών που θα προμήθευε η Siemens τα ελληνικά μουσεία την περίοδο που διετέλεσε υπουργός Πολιτισμού. Στις 14 Μαρτίου 2012 η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, με έγγραφό της προς την Βουλή κατέθεσε[8]αίτημα διερεύνησης ποινικών ευθυνών του πρώην υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Λιάπη σχετικά με τα καταγγελλόμενα σκάνδαλα στον ΟΣΕ την περίοδο 2004 – 2007.
Σχετικά με το πόρισμα της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής ο Μιχάλης Λιάπης προχώρησε σε δηλώσεις αναφέροντας[9] μεταξύ άλλων ότι επρόκειτο για σκάνδαλο του ΠΑΣΟΚ που επιχειρήθηκε να μετακυληθεί στη Νέα Δημοκρατία. Για την θητεία του ως υπουργός Μεταφορών δήλωσε[10][9] ότι «ουδεμία υπογραφή έβαλε τόσο για τον ΟΣΕ όσο και για τον ΟΤΕ», ότι ως υπουργός δεν είχε αρμοδιότητα ελέγχου των πράξεων της διοίκησης του ΟΤΕ καθώς και το ότι οι διαγωνισμοί στον ΟΣΕ πραγματοποιήθηκαν βάσει του Κοινοτικού και Εθνικού Δικαίου και ότι ελέγχθηκε κατ’ επανάληψη η νομιμότητα των πράξεών του, από όλα τα συντεταγμένα όργανα της Πολιτείας, αλλά και των Βρυξελλών. Επίσης τόνισε[10][9] ότι επί θητείας του στο υπουργείο πολιτισμού καταγγέλθηκε σύμβαση της Siemens με αποτέλεσμα η εταιρεία «να υποχρεωθεί να επιστρέψει όλες τις ποινικές ρήτρες» καθώς επίσης και πως«κατατέθηκε αγωγή εναντίον της για περαιτέρω αποζημιώσεις υπέρ του ελληνικού Δημοσίου».
Στις 4 Μαΐου 2011 ήρθε στη δημοσιότητα η φορολογική δήλωση του Μιχάλη Λιάπη, στην οποία φαινόταν ότι κατά τη διάρκεια του 2008 ελάμβανε[11]επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ). Ο ίδιος δήλωσε πως πρόκειται περί τυπογραφικού λάθους[11]
Στις 6 Ιουλίου 2012 ασκήθηκε ποινική δίωξη εις βάρος υψηλόβαθμων στελεχών του ΟΣΕ από την εισαγγελέα Πόπη Παπανδρέου.[12]. Οι κατηγορίες αφορούσαν τη περίοδο 2004-2007 για κακοδιαχείρηση και μη νομικές διαδικασίες απ’τη πλευρά των κατηγορουμένων καθώς και πολιτικές ποινικές ευθύνες για τη περίοδο που ο Μιχάλης Λιάπης διετέλεσε υπουργός μεταφορών».[13]
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου