Τα τελευταία χρόνια, με τη διάδωση των ευρυζωνικών δικτύων, και της ''αναγκαιότητας'' που γεννήθηκε σε αρκετούς κατοίκους των νοτίων προαστίων, βλέπουμε τα δρώμενα σε διαδικτυακό επίπεδο.
Μιλάμε για πολιτισμό των νοτίων, όπου ο κάθε ένας διαπιστώνει τον απόλυτο κατακερματισμό της τοπικής κοινωνίας, μια επιλεκτική τακτική τι θα υφίσταται δημόσια, και τι θα απασχολήσει πέραν του κάθε συντάκτη και τους υπολοίπους κατοίκους.
Σε μια σύγχρονη κοινωνία, και ένα υπό διαμόρφωση πολιτισμό, πρέπει να απασχολεί άπαντες που βρίσκεται ο πήχης σήμερα, και ειδικότερα όσων αφορά το αύριο.
Σε μια τάση που διαμορφώνεται σήμερα τοπικά, όσων αφορά το παρελθόν, και ειδικά της Γλυφάδας που είμαστε κάτοικοι, με αναμνήσεις, αφιερώματα, αναδρομές, τοποθετήσεις κατοίκων κ.λ.π, από αρκετούς εμπλεκόμενους, ειπώθηκαν όλα, η ο κάθε ένας προσπαθεί να τοποθετήσει ένα κομμάτι ενός πολιτισμικού πάζλ όπως τον εξυπηρετεί;
Σαφώς το παρελθόν, οι μνήμες, και τα βιώματα των κατοίκων έχουν την αξία τους σε ένα υπό διαμόρφωση νεώτερο πολιτισμό, όμως , βασική προυπόθεση όσων αφορά ένα τοπικό πολιτισμό είναι να μην υπάρχει σκοπιμότητα μονόπλευρης κατεύθυνσης απόκρυψης και αποσιώπησης.
Τουλάχιστον προσωπικά μόνο αυτό διαπιστώνω σε τοπικό επίπεδο τα τρία τελευταία χρόνια, με την είσοδο στο διαδίκτυο δεκάδων κατοίκων, και όσων τους απασχόλησαν.
Απίστευτο; Είναι η νεοελληνική πραγματικότητα, στην οποία βλέπεις την τάση όσων συμμετέχουν παρουσίασης μιας πτυχής συνυφασμένης με τον πολιτισμό, λες και δεν είναι ένας (1) κοινός πολιτισμός όλων των κατοίκων.
Τελικά σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, διαθέσεις, και πρακτικές, σίγουρα μιλάμε για πολιτισμό των νοτίων, ο οποίος στη νεότερη ιστορία ήταν και παραμένει διφορούμενος, διχαστικός, μονοσήμαντος, και ελλειπής.
Δημόσια, δεν μπορεί να ισχύει ότι βολεύει και εξυπηρετεί τον κάθε κάτοικο σε ένα κοινό νεώτερο πολιτισμό όλων των κατοίκων. Όταν μιλάμε για πολιτισμό σίγουρα δικαιούμε και μπορώ να αξιολογώ οτιδήποτε υφίσταται.
Σίγουρα δεν υφίσταται ένας αξιόλογος νεώτερος τοπικός πολιτισμός στα νότια σε σχέση με αυτόν του παρελθόντος, και γίνετε εύκολα εξόφθαλμο βλέποντας τα δρώμενα των κατοίκων, οι οποίοι συμμετέχουν στα κοινά εξυπηρετώντας διαπλεκόμενα, όπως ακριβός έκαναν και ως καθημερινοί κάτοικοι.
Έσείς τους ψηφίζετε, να τους χαίρεστε...όπως και τον μονοσήμαντο νεώτερο πολιτισμό σε κομμάτια πάζλ, η γρανάζια, και όχι ολοκληρωμένο όπως επιβάλλεται, με μια λειτουργία υπέρ των νοτίων.
Μιλάμε αυτούσια για τον τοπικό πολιτισμό στα νότια!
Τέλος, ως ''εριστικός'' που είμαι (...) αν παρατηρήσεις προσεκτικά την συνολική δομή λειτουργίας αυτού του ''πολιτισμικού μηχανισμού'' καταλήγεις σε ορθά συμπεράσματα. Υπηρέτηση αλλότριων σκοπών και συμφερόντων που ουδεμία σχέση είχαν η έχουν με τα νότια.
ΓΛΥΦΑΔΑ WEB,
Γιάννης Κουρδομένος
glyfadaweb@gmail.com
Μιλάμε για πολιτισμό των νοτίων, όπου ο κάθε ένας διαπιστώνει τον απόλυτο κατακερματισμό της τοπικής κοινωνίας, μια επιλεκτική τακτική τι θα υφίσταται δημόσια, και τι θα απασχολήσει πέραν του κάθε συντάκτη και τους υπολοίπους κατοίκους.
Σε μια σύγχρονη κοινωνία, και ένα υπό διαμόρφωση πολιτισμό, πρέπει να απασχολεί άπαντες που βρίσκεται ο πήχης σήμερα, και ειδικότερα όσων αφορά το αύριο.
Σε μια τάση που διαμορφώνεται σήμερα τοπικά, όσων αφορά το παρελθόν, και ειδικά της Γλυφάδας που είμαστε κάτοικοι, με αναμνήσεις, αφιερώματα, αναδρομές, τοποθετήσεις κατοίκων κ.λ.π, από αρκετούς εμπλεκόμενους, ειπώθηκαν όλα, η ο κάθε ένας προσπαθεί να τοποθετήσει ένα κομμάτι ενός πολιτισμικού πάζλ όπως τον εξυπηρετεί;
Σαφώς το παρελθόν, οι μνήμες, και τα βιώματα των κατοίκων έχουν την αξία τους σε ένα υπό διαμόρφωση νεώτερο πολιτισμό, όμως , βασική προυπόθεση όσων αφορά ένα τοπικό πολιτισμό είναι να μην υπάρχει σκοπιμότητα μονόπλευρης κατεύθυνσης απόκρυψης και αποσιώπησης.
Τουλάχιστον προσωπικά μόνο αυτό διαπιστώνω σε τοπικό επίπεδο τα τρία τελευταία χρόνια, με την είσοδο στο διαδίκτυο δεκάδων κατοίκων, και όσων τους απασχόλησαν.
Απίστευτο; Είναι η νεοελληνική πραγματικότητα, στην οποία βλέπεις την τάση όσων συμμετέχουν παρουσίασης μιας πτυχής συνυφασμένης με τον πολιτισμό, λες και δεν είναι ένας (1) κοινός πολιτισμός όλων των κατοίκων.
Τελικά σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, διαθέσεις, και πρακτικές, σίγουρα μιλάμε για πολιτισμό των νοτίων, ο οποίος στη νεότερη ιστορία ήταν και παραμένει διφορούμενος, διχαστικός, μονοσήμαντος, και ελλειπής.
Δημόσια, δεν μπορεί να ισχύει ότι βολεύει και εξυπηρετεί τον κάθε κάτοικο σε ένα κοινό νεώτερο πολιτισμό όλων των κατοίκων. Όταν μιλάμε για πολιτισμό σίγουρα δικαιούμε και μπορώ να αξιολογώ οτιδήποτε υφίσταται.
Σίγουρα δεν υφίσταται ένας αξιόλογος νεώτερος τοπικός πολιτισμός στα νότια σε σχέση με αυτόν του παρελθόντος, και γίνετε εύκολα εξόφθαλμο βλέποντας τα δρώμενα των κατοίκων, οι οποίοι συμμετέχουν στα κοινά εξυπηρετώντας διαπλεκόμενα, όπως ακριβός έκαναν και ως καθημερινοί κάτοικοι.
Έσείς τους ψηφίζετε, να τους χαίρεστε...όπως και τον μονοσήμαντο νεώτερο πολιτισμό σε κομμάτια πάζλ, η γρανάζια, και όχι ολοκληρωμένο όπως επιβάλλεται, με μια λειτουργία υπέρ των νοτίων.
Μιλάμε αυτούσια για τον τοπικό πολιτισμό στα νότια!
Τέλος, ως ''εριστικός'' που είμαι (...) αν παρατηρήσεις προσεκτικά την συνολική δομή λειτουργίας αυτού του ''πολιτισμικού μηχανισμού'' καταλήγεις σε ορθά συμπεράσματα. Υπηρέτηση αλλότριων σκοπών και συμφερόντων που ουδεμία σχέση είχαν η έχουν με τα νότια.
ΓΛΥΦΑΔΑ WEB,
Γιάννης Κουρδομένος
glyfadaweb@gmail.com