Λόγω των εξελίξεων με το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, μήπως χρειάζεται να δημιουργήσουμε το σύλλογο ''ΒΟΣΠΟΡΟΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ'';
Σαφώς εκατοντάδες από τους πρώτους κατοίκους του συνοικισμού λόγω ηλικίας έχουν αποβιώσει, όμως παραμένουν τοπικά στη πόλη της Γλυφάδας αρκετοί εκ των απογόνων τους.
Προσωπικά γνωρίζω κάποιες οικογένειες που κατοικούσαν στον Βόσπορο, και θα επιθυμούσα να ενημερωθώ για όσες δεν θυμάμαι και αγνοώ.
Στα sosial media βρήκα ανάρτηση του κ. Ευάγγελου Καμμένου, ο οποίος γεννήθηκε, όπως και εγώ, στην οδό Φιλαδέλφειας 10 στον Βόσπορο Γλυφάδας. Δηλαδή μέσα στο αεροδρόμιο. Με την επέκταση του αεροδρομίου, δεν υπάρχει ο συνοικισμός Βόσπορος και τμήμα του συνοικισμού των Δικηγορικών.
Όπως έχω αναφέρει πολλές φορές στον παρελθόντα χρόνο, όπως και πρόσφατα, το σύνολο των ενεργειών παραχώρησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στην lamda development Λάτση, αναιρεί ένα τεράστιο κεφάλαιο του τοπικού πολιτισμού στην περιοχή μας.
Δεδομένου ό, τι πολλοί και διάφοροι ερχόμενοι μεταγενέστερα στην Γλυφάδα δημιούργησαν συλλόγους, οι οποίοι υποστηρίζονται από τις εκάστοτε διοικήσεις της πόλεως, δεν αποτελεί αναγκαιότητα να υπάρξει ο αρχαιότερος από όσους έχασαν τον συνοικισμό τους στη πόλη της Γλυφάδας;
Εμείς το προσεχές διάστημα θα δημοσιοποιούμε στοιχεία από τον συνοικισμό του Βοσπόρου Γλυφάδας, ο οποίος δεν υπάρχει για την επέκταση του αεροδρομίου, και δεδομένου ό,τι εν συνεχεία δεν υπάρχει χρήση αεροδρομίου στην περιοχή, θεωρούμε ό,τι έπρεπε να αποκατασταθεί το προηγούμενο καθεστώς, παραχωρήσεως του χώρου που δεσμεύτηκε από τη πλευρά της πολιτείας στους κατοίκους του συνοικισμού που κατέστρεψαν.
Ο χώρος που δεσμεύτηκε για την επέκταση του αεροδρομίου του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ αποτελούσε ένα αρκετά μεγάλο τμήμα έκτασης στα όρια του δήμου Γλυφάδας, τον οποίο εμείς δεν επιθυμούμε ούτε καζίνο, ούτε ξενοδοχεία, ούτε συνεδριακές εγκαταστάσεις, ούτε σε φάση τσιμεντοποίησης, δεδομένου ό,τι αποτελείτο από χώμα - έκταση, και τα σπιτάκια των κατοίκων του συνοικισμού, άρα ορθότερο από τη πλευρά της πολιτείας είναι να αποκαταστήσει τις αδικίες του παρελθόντος, και ο χώρος να επιστρέψει ''εν μέρει'' στην προηγούμενή του φάση.
Από τη πλευρά μας στηρίξαμε όλες τις μελέτες, αποφάσεις, ενέργειες, για δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στην περιοχή, και σε προγενέστερο χρόνο θεωρούσαμε ό, τι μπορούσε περιμετρικά του Μητροπολιτικού Πάρκου να υφίσταται και μια αγωνιστική πίστα F1 (αγωνιστικών αυτοκινήτων) διότι θα αποτελούσε σημαντική ανάπτυξη της περιοχής μας, όπως και παγκόσμια προβολή, σε αντιδιαστολή της ''επενδύσεως'' lamda development Λάτση, η οποία έχει ως βασικό αντικείμενο τον τζόγο, και δημιουργία μιας πόλης 30.000 χιλ. κατοίκων εντός των ήδη υφιστάμενων πόλεων.
Εξετάζοντας τα κριτήρια διεθνοποιημένου τζόγου, και διεθνοποιημένου μηχανοκίνητου αθλητισμού, εμείς, προτείναμε κατά το παρελθόν αντί ήπιου αθλητισμού να δημιουργηθούν οι συνθήκες για συμμετοχή της χώρας μας στην διοργάνωση Formula 1, και δεδομένου ό,τι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού πληροί όλες τις προϋποθέσεις για σχεδιασμό πίστας, καθώς επίσης σήμερα υπάρχει το Μετρό, το οποίο αποτελεί βασική προϋπόθεση για τους διοργανωτές. Οι απόψεις βέβαια όσων αφορά τους υπολοίπους διίσταντο και διίστανται.
Οι καθ΄ύλην αρμόδιοι θα πρέπει να εξετάσουν τις επιπτώσεις στον υφιστάμενο τοπικό πολιτισμό από τη δημιουργία καζίνου, κτιριακών εγκαταστάσεων, και μιας πόλης εντός των ήδη υφιστάμενων εξ ονόματος της ''ανάπτυξης'', με την ανάπτυξη που είχαμε προτείνει στον παρελθόντα χρόνο, χωρίς να αλλοιωθεί το ελάχιστο όσων ισχύουν στις πόλεις και τοπικούς πολιτισμούς που βρίσκονται περιμετρικά του πρώην αεροδρομίου.
Τρία βασικά ερωτήματα προς κάθε εμπλεκόμενο της υποθέσεως Ελληνικό
Σαφώς εκατοντάδες από τους πρώτους κατοίκους του συνοικισμού λόγω ηλικίας έχουν αποβιώσει, όμως παραμένουν τοπικά στη πόλη της Γλυφάδας αρκετοί εκ των απογόνων τους.
Προσωπικά γνωρίζω κάποιες οικογένειες που κατοικούσαν στον Βόσπορο, και θα επιθυμούσα να ενημερωθώ για όσες δεν θυμάμαι και αγνοώ.
Στα sosial media βρήκα ανάρτηση του κ. Ευάγγελου Καμμένου, ο οποίος γεννήθηκε, όπως και εγώ, στην οδό Φιλαδέλφειας 10 στον Βόσπορο Γλυφάδας. Δηλαδή μέσα στο αεροδρόμιο. Με την επέκταση του αεροδρομίου, δεν υπάρχει ο συνοικισμός Βόσπορος και τμήμα του συνοικισμού των Δικηγορικών.
Όπως έχω αναφέρει πολλές φορές στον παρελθόντα χρόνο, όπως και πρόσφατα, το σύνολο των ενεργειών παραχώρησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού στην lamda development Λάτση, αναιρεί ένα τεράστιο κεφάλαιο του τοπικού πολιτισμού στην περιοχή μας.
Δεδομένου ό, τι πολλοί και διάφοροι ερχόμενοι μεταγενέστερα στην Γλυφάδα δημιούργησαν συλλόγους, οι οποίοι υποστηρίζονται από τις εκάστοτε διοικήσεις της πόλεως, δεν αποτελεί αναγκαιότητα να υπάρξει ο αρχαιότερος από όσους έχασαν τον συνοικισμό τους στη πόλη της Γλυφάδας;
Εμείς το προσεχές διάστημα θα δημοσιοποιούμε στοιχεία από τον συνοικισμό του Βοσπόρου Γλυφάδας, ο οποίος δεν υπάρχει για την επέκταση του αεροδρομίου, και δεδομένου ό,τι εν συνεχεία δεν υπάρχει χρήση αεροδρομίου στην περιοχή, θεωρούμε ό,τι έπρεπε να αποκατασταθεί το προηγούμενο καθεστώς, παραχωρήσεως του χώρου που δεσμεύτηκε από τη πλευρά της πολιτείας στους κατοίκους του συνοικισμού που κατέστρεψαν.
Ο χώρος που δεσμεύτηκε για την επέκταση του αεροδρομίου του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ αποτελούσε ένα αρκετά μεγάλο τμήμα έκτασης στα όρια του δήμου Γλυφάδας, τον οποίο εμείς δεν επιθυμούμε ούτε καζίνο, ούτε ξενοδοχεία, ούτε συνεδριακές εγκαταστάσεις, ούτε σε φάση τσιμεντοποίησης, δεδομένου ό,τι αποτελείτο από χώμα - έκταση, και τα σπιτάκια των κατοίκων του συνοικισμού, άρα ορθότερο από τη πλευρά της πολιτείας είναι να αποκαταστήσει τις αδικίες του παρελθόντος, και ο χώρος να επιστρέψει ''εν μέρει'' στην προηγούμενή του φάση.
Από τη πλευρά μας στηρίξαμε όλες τις μελέτες, αποφάσεις, ενέργειες, για δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου στην περιοχή, και σε προγενέστερο χρόνο θεωρούσαμε ό, τι μπορούσε περιμετρικά του Μητροπολιτικού Πάρκου να υφίσταται και μια αγωνιστική πίστα F1 (αγωνιστικών αυτοκινήτων) διότι θα αποτελούσε σημαντική ανάπτυξη της περιοχής μας, όπως και παγκόσμια προβολή, σε αντιδιαστολή της ''επενδύσεως'' lamda development Λάτση, η οποία έχει ως βασικό αντικείμενο τον τζόγο, και δημιουργία μιας πόλης 30.000 χιλ. κατοίκων εντός των ήδη υφιστάμενων πόλεων.
Εξετάζοντας τα κριτήρια διεθνοποιημένου τζόγου, και διεθνοποιημένου μηχανοκίνητου αθλητισμού, εμείς, προτείναμε κατά το παρελθόν αντί ήπιου αθλητισμού να δημιουργηθούν οι συνθήκες για συμμετοχή της χώρας μας στην διοργάνωση Formula 1, και δεδομένου ό,τι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού πληροί όλες τις προϋποθέσεις για σχεδιασμό πίστας, καθώς επίσης σήμερα υπάρχει το Μετρό, το οποίο αποτελεί βασική προϋπόθεση για τους διοργανωτές. Οι απόψεις βέβαια όσων αφορά τους υπολοίπους διίσταντο και διίστανται.
Οι καθ΄ύλην αρμόδιοι θα πρέπει να εξετάσουν τις επιπτώσεις στον υφιστάμενο τοπικό πολιτισμό από τη δημιουργία καζίνου, κτιριακών εγκαταστάσεων, και μιας πόλης εντός των ήδη υφιστάμενων εξ ονόματος της ''ανάπτυξης'', με την ανάπτυξη που είχαμε προτείνει στον παρελθόντα χρόνο, χωρίς να αλλοιωθεί το ελάχιστο όσων ισχύουν στις πόλεις και τοπικούς πολιτισμούς που βρίσκονται περιμετρικά του πρώην αεροδρομίου.
Τρία βασικά ερωτήματα προς κάθε εμπλεκόμενο της υποθέσεως Ελληνικό
1) Μήπως είναι παράλογο όσοι γεννήθηκαν σε ένα τόπο να τον θεωρούν δικό τους, και ειδικότερα όταν ξεσπιτώθηκαν εκατοντάδες οικογένειες για την φερόμενη ''ανάπτυξη'' εκείνης της εποχής;
2) Επίσης, όταν έχουμε και δεύτερο ανάλογο περιστατικό ''ξεσπιτώματος'', από τον χώρο που είμαστε οι πρωτεργάτες και πρωταστατήσαμε σε μια χώρα (FM κύματα) μήπως μαζεύονται πολλά ανάλογα περιστατικά;
3) Επιπροσθέτως, όταν έχουμε και τρίτο ανάλογο περιστατικό ''ξεσπιτώματος'' από τις υποψηφιότητες των δημοτικών εκλογών, (δήμο) καθώς και κάθε άλλης συμμετοχής σε όσα διαμορφώνονται σε πολιτικό επίπεδο επί του παρόντος, ενός δημότη με εντοπιότητα στην Γλυφάδα, και με συγγενικό δεσμό με συμπολίτες μας οι οποίοι διετέλεσαν στην κορυφή της διοικήσεως του δήμου, θεωρείται ό, τι χρειάζονται περισσότεροι λόγοι;
Οι επί πολλές δεκαετίες συσσωρευμένες αδικίες, εξ ονόματος της ''ανάπτυξης'', η οποία κάποια στιγμή καταλήγει σε ερείπια, και τα συμφέροντα μιας οικονομικής ελίτ, δεν πρέπει να έχουν οδό αποφορτίσεως, η αποκαταστάσεως; Τι λέτε;
* Ίσως οι νέοι κάτοικοι της περιοχής μας να μην γνωρίζουν, όμως, όσα ζητήματα θεωρούνται σήμερα μείζονος σημασίας για τη περιοχή μας, στο σύνολο τους, μας είχαν απασχολήσει επί αρκετά χρόνια ραδιοφωνικών μεταδόσεων.
Όσοι και όσες έχετε κάποια σχέση με τον Βόσπορο Γλυφάδας παρακαλώ να επικοινωνήσετε μαζί μου στο email glyfadaweb@gmail.com διότι η προσφορά σας θα είναι πολύτιμη.
Γιάννης Κουρδομένος
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου