Από προτεραιότητα της κυβέρνησης το μετρό να φτάσει στη Γλυφάδα, με (3) τρεις σταθμούς, όπως είναι η θέση και πρόταση των κατοίκων, γινόμαστε μάρτυρες μια επένδυσης συνολικού κόστους 1,4 δισ. ευρώ για επέκταση της γραμμής 4 και 5 που θα περιλαμβάνει τις περιοχές Ευαγγελισμός – Παγκράτι – Βύρωνας – Υμηττός – ‘Aνω Ηλιούπολη.
Όπως φαίνεται η Lamda Development Λάτση, ακόμα και έπειτα της παραχώρησης του Ελληνικού δεν συνδράμει θετικά την μετεξέλιξη στα νοτιοανατολικά προάστια και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.
Η κυβέρνηση σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και συγχρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ δρομολογεί την εν λόγω επέκταση, ενώ η ανακοινωμένη από τον Ιούνιο του 2016 επέκταση του Μετρό στη Γλυφάδα τελεί σε καθεστώς παγώματος.
Εμείς όπως είχαμε τονίσει στα αρχικά σχέδια της Αττικό Μετρό υπήρχε μια συγκεκριμένη χάραξη όσων αφορά την επέκταση από Ελληνικό - Γλυφάδα, και η θέση τόσο αιρετών, όσο και δημοτών ήταν για (3) τρεις σταθμούς στη πυκνοκατοικημένη πόλη της Γλυφάδας, οι οποίοι θα αποφορτίσουν το κυκλοφορικό και θα συνδράμουν στην ταλαιπωρία που υφίστανται οι κάτοικοι της περιοχής, δεδομένων των τοπικών δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών.
Παράλληλα δε, είχαμε τονίσει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του έργου των τοπικών σταθμών στη πόλη της Γλυφάδας, όσων αφορά το Μετρό, είναι και η οριστικοποίηση του καθεστώτος τοπικής λειτουργίας των ραδιοφωνικών τοπικών σταθμών, οι οποίοι δεν λειτουργούν, ενώ υφίστανται τόσο οι αιτήσεις μας στους καθ΄ύλην αρμοδίους τοπικά, όσο και στην κυβέρνηση.
Είναι αδιανόητο η πολιτεία να επικεντρώνει στα οφέλη ενός ιδιωτικού παράγοντα, δεδομένου ότι η Lamda Development έχει δώσει σχεδιάγραμμα της διαδρομής που θα ακολουθήσει το Τραμ στο Ελληνικό, καθώς επίσης ότι θα υπάρχει και ανταπόκριση με τους σταθμούς Αργυρούπολη και Ελληνικό του Μετρό, και στον αντίποδα να παραμερίζονται τα αιτήματά μας για οργανωμένη δομή τοπικής πολυφωνικής - πλουραλιστικής άμεσης και μαζικής ενημέρωσης των κατοίκων.
Το κόστος της επέκτασης εκτιμάται στα 200 -250 εκατ. ευρώ. Το μετρό θα συναντήσει στη Γλυφάδα το τραμ, όπως και τον βασικό κόμβο αστικών συγκοινωνιών.
Ο σταθμός Άνω Γλυφάδας πρέπει να χαραχθεί σε ένα σημείο επί της λεωφόρου Γούναρη, η οποία εξυπηρετεί την έλευση χιλιάδων κατοίκων από αρκετές πόλεις στα νοτιοανατολικά, η ακόμη καλύτερα επί της Γεννηματά, ώστε να οριστικοποιηθεί η επίλυση των αναγκών της περιοχής.
Τρεις σταθμοί στη Γλυφάδα
Με το κόκκινο χρώμα βλέπετε την ήδη υπάρχουσα χάραξη, και με το μαύρο τη νέα χάραξη - πρόταση - η οποία καλύπτει σε μεγαλύτερο βαθμό τον τοπικό πληθυσμό. Με τη νέα χάραξη - πρόταση - ο πρώτος σταθμός θα βρίσκεται σε μια κεντρική οδική αρτηρία έλευσης χιλιάδων κατοίκων στα νότια προάστια (λεωφόρος Γούναρη) ο δεύτερος σταθμός θα βρίσκεται πλησίον επί της οδού Βουλιαγμένης, και ο τρίτος στην κεντρική παραλιακή οδό, άρα θα εξυπηρετούνται αρκετές χιλιάδες κατοίκων στα νότια προάστια από αρκετές πόλεις.
Επισημαίνουμε ότι σε πλήρη αντιδιαστολή των υπολοίπων πόλεων, στα νότια προάστια, η Γλυφάδα σαφέστατα είναι μεγαλύτερη χιλιομετρικά, και με το μεγαλύτερο τμήμα του πληθυσμού στην Άνω Γλυφάδα.
* Σαφέστατα αδυνατούμε να γνωρίζουμε αν υπάρχει η δυνατότητα ο πρώτος σταθμός του μετρό, όποτε φτάσει στη Γλυφάδα, να γίνει στην άνω Γλυφάδα, και συγκεκριμένα σε ένα ύψος επί της Λεωφόρου Γούναρη.
* Οφείλουμε να τονίσουμε, σύμφωνα με όσα ισχύουν σε άλλες περιοχές όσων αφορά το Μετρό, ότι πολλές από αυτές με ένα σταθμό καλύπτονται, όμως η Γλυφάδα και χιλιομετρικά είναι μεγαλύτερη, και οξύ πρόβλημα αντιμετωπίζει όσων αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, και ως επόμενος σταθμός του Μετρό θα καλύπτει αρκετές χιλιάδες κατοίκων από τις νοτιοανατολικές περιοχές, και συγκεκριμένα Βάρη, Βούλα, Βουλιαγμένη, Καβούρι, Καλύβια, Λαγονήσι, Σαρωνίδα, κ.α., αν και προσωπικά για εμάς το Μετρό κάποια στιγμή πρέπει να φτάσει μέχρι το Σούνιο.
Έχουμε μπερδέψει το μετρό με το τράμ. Εκεί που χρειάζεται μετρό βάζουμε τράμ, και εκεί που χρειάζεται τράμ θέλουμε μετρό. Δεν χρειάζεται να κάνει παράκαμψη το μετρό για να περνάει από Άνω Γλυφάδα. Το μετρό μπορεί να πηγαίνει κατεθείαν στην πλατεία της Γλυφάδας και να φτιαχτεί επιπλέον μια νέα γραμμή τραμ που να ενώνει την Άνω Γλυφάδα με την παραλία και την στάση του μετρό.
ΑπάντησηΔιαγραφή