Αντίδραση προκάλεσε η χρήση της «Ρωμιοσύνης» από τους διοργανωτές του συλλαλητηρίου στη κόρη του Γιάννη Ρίτσου, Ερη, αναφέροντας ότι η «Ρωμιοσύνη» είναι μια εποποιία της Αντίστασης του Ελληνικού λαού κατά των Ναζί και γράφτηκε μεταξύ 1945-47.
Η Ερη Ρίτσου έκανε ένα σχόλιο στην ανάρτησή της στο facebook στο οποίο περιέγραψε πότε γράφτηκε η «Ρωμιοσύνη» και πότε μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη.
«Η Ρωμιοσύνη γράφτηκε από τον Γιάννη Ρίτσο αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, μεταξύ 1945-47, μέσα στον εμφύλιο, και είναι μια εποποιία της Αντίστασης του Ελληνικού λαού κατά των Ναζί.
Η Ρωμιοσύνη μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη, μετά τον ξυλοδαρμό του καθώς και άλλων αριστερών από τους χωροφύλακες στον Πειραιά, ανήμερα των Φώτων το 1966. Μέσα στα αίματα ο Μίκης επιστρέφει σπίτι του και βρίσκει ένα αντίτυπο της Ρωμιοσύνης που μελοποιεί μέσα σε λίγες ώρες.
Είτε φασίστες την τραγουδήσουν, είτε πατριδολάγνοι, είτε πατριδοκάπηλοι, είτε δωσίλογοι, είτε άσχετοι, είτε ανύποπτοι, η Ρωμιοσύνη είναι το ποίημα που είναι, γράφτηκε για το λόγο που γράφτηκε , και αυτό ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ»
Ὅλοι διψᾶνε. Χρόνια τώρα. Ὅλοι μασᾶνε μία μπουκιὰ οὐρανὸ πάνου ἀπ᾿ τὴν πίκρα τους. Η Ερη Ρίτσου έκανε ένα σχόλιο στην ανάρτησή της στο facebook στο οποίο περιέγραψε πότε γράφτηκε η «Ρωμιοσύνη» και πότε μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη.
«Η Ρωμιοσύνη γράφτηκε από τον Γιάννη Ρίτσο αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, μεταξύ 1945-47, μέσα στον εμφύλιο, και είναι μια εποποιία της Αντίστασης του Ελληνικού λαού κατά των Ναζί.
Η Ρωμιοσύνη μελοποιήθηκε από τον Μίκη Θεοδωράκη, μετά τον ξυλοδαρμό του καθώς και άλλων αριστερών από τους χωροφύλακες στον Πειραιά, ανήμερα των Φώτων το 1966. Μέσα στα αίματα ο Μίκης επιστρέφει σπίτι του και βρίσκει ένα αντίτυπο της Ρωμιοσύνης που μελοποιεί μέσα σε λίγες ώρες.
Είτε φασίστες την τραγουδήσουν, είτε πατριδολάγνοι, είτε πατριδοκάπηλοι, είτε δωσίλογοι, είτε άσχετοι, είτε ανύποπτοι, η Ρωμιοσύνη είναι το ποίημα που είναι, γράφτηκε για το λόγο που γράφτηκε , και αυτό ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ»
Τὰ μάτια τους εἶναι κόκκινα ἀπ᾿ τὴν ἀγρύπνια,
μία βαθειὰ χαρακιὰ σφηνωμένη ἀνάμεσα στὰ φρύδια τους
σὰν ἕνα κυπαρίσσι ἀνάμεσα σὲ δυὸ βουνὰ τὸ λιόγερμα.
Τὸ χέρι τους εἶναι κολλημένο στὸ ντουφέκι
τὸ ντουφέκι εἶναι συνέχεια τοῦ χεριοῦ τους
τὸ χέρι τους εἶναι συνέχεια τῆς ψυχῆς τους -
ἔχουν στὰ χείλια τους ἀπάνου τὸ θυμὸ
κ᾿ ἔχουνε τὸν καημὸ βαθιὰ-βαθιὰ στὰ μάτια τους
σὰν ἕνα ἀστέρι σὲ μία γοῦβα ἁλάτι.
Ὅταν σφίγγουν τὸ χέρι, ὁ ἥλιος εἶναι βέβαιος γιὰ τὸν κόσμο
ὅταν χαμογελᾶνε, ἕνα μικρὸ χελιδόνι φεύγει μὲς ἀπ᾿ τ᾿ ἄγρια γένειά τους
ὅταν κοιμοῦνται, δώδεκα ἄστρα πέφτουν ἀπ᾿ τὶς ἄδειες τσέπες τους
ὅταν σκοτώνονται, ἡ ζωὴ τραβάει τὴν ἀνηφόρα μὲ σημαῖες καὶ μὲ ταμποῦρλα.
Βέβαια έπειτα από όσα ανέφερε η κόρη του Γιάννη Ρίτσου , Ερη Ρίτσου, δέχεται σειρά από σχόλια πάσης φύσεως και όπως διαβάσαμε αναφέρει:
« Μου στέλνει φίλος μήνυμα και μου λέει "καθάρισε τον τοίχο σου έχει γεμίσει φασιστοειδή". Θα ήταν όμως κρίμα να στερήσω από τους αναγνώστες του τοίχου όλο αυτό το ήθος, την ευγένεια, τη λεπτότητα, το πνεύμα και τις γνώσεις των υπανθρώπων, οπότε δεν θα ικανοποιήσω την αίσθηση καθαριότητας του φίλου.
Όπως και να 'χει άλλο πράμα είναι να μιλάς ως και γενικώς για ούγκανους κι άλλο να έρχεσαι σε επαφή με τα πονήματά τους».
Σημείωση του ''Γ'': Το θέμα είναι ότι εμείς από ευγένεια, και λόγω της ηλικίας του Μίκη Θεοδωράκη, δεν μπήκαμε σε διαδικασία σχολιασμού της ενέργειάς του να συμμετέχει σε ένα συλλαλητήριο στο οποίο θα ακούγονταν ποίηση « στίχοι » Ρίτσου σε μελοποίηση Θεοδωράκη, και που επέτρεψε, όπως έγραψε ο Μπογιόπουλος, το έργο του να γίνει το ηχητικό φόντο σε μια συγκέντρωση που «όσοι συμμετείχαν δεν ήταν όλοι φασίστες», αλλά που όλοι οι φασίστες ήταν εκεί.
Προσωπικά μας καθυβρίζουν επί χρόνια σε αρκετές αναρτήσεις μας των sosial media, πάσης φύσεως, Έλληνες - αλλοδαποί, τις οποίες τις κάναμε για ενημέρωση, όπως και μερικές αναπαραγωγές που κάναμε από ξένα media, τα οποία επίσης κατά τον ίδιο τρόπο έκαναν ενημέρωση, δεν προσπαθούσαν να κατηγορήσουν, ούτε να προτρέψουν για οτιδήποτε.
Αν διαθέταμε την ισχύ να καθορίζουμε τα πεπραγμένα των υπολοίπων, πριν από δεκαετίες θα είχαμε γίνει η διοίκηση του δήμου Γλυφάδας, ενώ είναι σαφές πόσες φορές δεχτήκαμε διώξεις - κατασχέσεις ενός τοπικού Ρ/Σ, ώστε να ευημερούν αστικά πολιτικά κόμματα, πολιτευομενοι, διαπλεκόμενοι, συνεργαζόμενοι, ημέτεροι, έτεροι, κ.α. πλην ημών.
Δεν χειραγωγήσαμε ποτέ το κοινωνικό σύνολο, ενώ στον αντίποδα δουλεύουν καθημερινά μηχανισμοί χειραγώγησης τόσο στα ερτζιανά, όσο και σε κοινωνικό επίπεδο, και κυρίως των αστικών κομμάτων εξουσίας των προηγούμενων ετών.
Ενδεικτικά, μετρήστε πόσες σελίδες διαθέτουν στο διαδίκτυο, πόσα γραφεία διατηρούν στα νότια προάστια και τη Γλυφάδα, και πόσοι είναι οι συνεργαζόμενοι τους '' καναλάρχες, εκδότες, κ.α.''
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου