Τη χορήγηση χαμηλότοκων δανείων για κεφάλαιο κίνησης και χρηματοδότηση επενδύσεων σε ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις προβλέπει το πρόγραμμα «Επιχειρηματική Επανεκκίνηση», που προκηρύχθηκε στο πλαίσιο του «ενδιάμεσου» Ταμείου Επιχειρηματικότητας.
Το συνολικό ύψος των δανείων αυτών, που θα χρηματοδοτηθούν κατά 50% από το ΕΤΕΑΝ (192 εκατ. ευρώ) μέσω του Ταμείου Επιχειρηματικότητας και κατά 50% από τις συνεργαζόμενες τράπεζες (192 εκατ. ευρώ), ανέρχεται σε 384 εκατ. ευρώ.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα σε μία εκ των δέκα συνεργαζόμενων τραπεζών από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας και μέχρι τη λήξη του προγράμματος (Ιούνιος 2018).
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την υποβολή αιτήματος οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν από τις συνεργαζόμενες τράπεζες: Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ-0,06% Ελλάδος, Alpha Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Αττικής, Τράπεζα Πειραιώς, ΠΕΙΡ+0,52% Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Παγκρήτια Συνεταιριστική, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας. Εναλλακτικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και στο ΕΤΕΑΝ: τηλ. 210 7450400, www.etean.gr.
Δυνητικοί δικαιούχοι
Επιλέξιμες για χρηματοδότηση είναι υφιστάμενες και υπό ίδρυση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, εκτός του πρωτογενούς τομέα.
Τα δάνεια που θα χορηγηθούν μέσω της συγκεκριμένης δράσης θα έχουν ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους για τις επιχειρήσεις, καθώς μόνο το μέρος της τραπεζικής συμμετοχής σε κάθε δάνειο (50%) είναι έντοκο, ενώ το 50% των κεφαλαίων που εισφέρεται από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας μέσω του ΕΤΕΑΝ είναι άτοκο.
Συνεπώς το τελικό επιτόκιο δανεισμού για κάθε δάνειο διαμορφώνεται στο ήμισυ του κατά περίπτωση ισχύοντος επιτοκίου τραπεζικού δανεισμού για κάθε επιχείρηση. Τα επενδυτικά δάνεια θα κυμαίνονται από 10.000 έως 800.000 ευρώ με διάρκεια 5 έως 12 έτη και με δυνατότητα περιόδου χάριτος από 6 μήνες έως 2 έτη.
Τα δάνεια κεφαλαίου κίνησης θα κυμαίνονται από 10.000 έως 300.000 ευρώ σε συνάρτηση με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης και η διάρκεια αποπληρωμής τους δεν θα υπερβαίνει τους 48 μήνες. Κάθε επιχείρηση δύναται να ενταχθεί, υπό προϋποθέσεις, και στις δύο κατηγορίες δανείων.
Σκοπός της δράσης
α) Η χρηματοδότηση επιχειρηματικών επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή οποιαδήποτε επενδυτικού χαρακτήρα δαπάνη που προτίθεται να πραγματοποιήσει η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων δαπανών που έχουν εγκριθεί από τον επενδυτικό νόμο ή άλλο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης (ΕΣΠΑ κ.ά.).
β) Η χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης για δαπάνες αναπτυξιακού χαρακτήρα (π.χ. δαπάνες ίδρυσης, επέκτασης μίας επιχείρησης) και για δαπάνες που σχετίζονται με το εμπορικό/συναλλακτικό κύκλωμα της επιχείρησης (αγορά πρώτων και βοηθητικών υλών, αγαθών, υπηρεσιών και εμπορευμάτων, γενικά έξοδα, εργασιακό κόστος κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι επιλέξιμες θα είναι όλες οι δαπάνες, τα παραστατικά των οποίων έχουν εκδοθεί από την 1η Φεβρουαρίου 2017 (λήξη α’ φάσης ΤΕΠΙΧ) και έπειτα και δεν έχουν υλοποιηθεί (εξοφληθεί) κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος δανειοδότησης στην τράπεζα.
Διευκρινίζεται ότι το σύνολο των κεφαλαίων θα πρέπει να έχουν δεσμευθεί μέσω της υπογραφής των δανειακών συμβάσεων μέχρι και τις 30/6/2018, ενώ οι εκταμιεύσεις θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί έως τις 30/9/2018.
Μη επιλέξιμες δαπάνες
- Δαπάνες που χρηματοδοτούν χρηματοοικονομικές δραστηριότητες, δραστηριότητες real estate (όχι ως μέρος της παραγωγικής επένδυσης) ή που επιτρέπουν χρηματοδότηση στον τελικό καταναλωτή.
- Δαπάνες που σχετίζονται άμεσα με εξαγωγές, ιδίως δε αυτές που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου διανομής ή με τις τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με τη συνήθη εξαγωγική δραστηριότητα της επιχείρησης και τις δαπάνες που αποκλείονται από τον κανονισμό ΕΚ 1998/2006 (de minimis).
- Δαπάνες για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών οι οποίες χορηγούνται σε επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων και στις δαπάνες που αποκλείονται από τον κανονισμό ΕΚ 1998/2006 (de minimis).
- Εξόφληση υποχρεώσεων από υφιστάμενο δανεισμό.
-Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας, στις περιπτώσεις που μπορεί να ανακτηθεί ακόμα και αν δεν ανακτάται.
Μη επιλέξιμες επιχειρήσεις
- Προβληματικές επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στις εκάστοτε ισχύουσες κοινοτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις μεγάλες επιχειρήσεις (2004/C 244 της 1ης Οκτωβρίου 2004, σ. 2) και από τον Γενικό Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία (ΕΚ) αριθμ. 800/2008 της Επιτροπής της 6ης Αυγούστου 2008 (L 214 της 9.8.2008, σ. 3) για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
- Επιχειρήσεις για τις οποίες εκκρεμεί εντολή ανάκτησης ενισχύσεων κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Επιτροπής, με την οποία οι ενισχύσεις κηρύσσονται παράνομες και ασυμβίβαστες με την Κοινή Αγορά.
- Όσες από τις επιχειρήσεις έχουν λάβει την εγγύηση της ΕΤΕΑΝ Α.Ε. σε προγράμματα που έληξαν ή βρίσκονται σε ισχύ και εμφανίζουν ασυνέπεια (ληξιπροθεσμία) στο εγγυημένο δάνειο.
- Δεν είναι επιλέξιμες επιχειρηματικές δραστηριότητες που εξαιρεί ο Κανονισμός ΕΚ 1998/2006 (παράρτημα ΙΙΙ).
- Οι επιχειρήσεις του χρηματοπιστωτικού και χρηματοοικονομικού τομέα (τράπεζες, εταιρείες venture capital, ΕΚΕΣ, εταιρείες leasing, εταιρείες factoring, ασφαλιστικές εταιρείες, ΑΕΔΑΚ, ΑΕΕΧ, ΕΛΔΕ κ.λπ.).
- Τα νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων ή εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (σωματεία, σύλλογοι, όμιλοι κ.λπ.).
- Οι επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, καθώς και οι επιχειρήσεις του κλάδου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης / Επικοινωνίας (έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.) και επιχειρήσεις εκμεταλλευόμενες οπλικά συστήματα.
- Για την επιλεξιμότητα ή μη επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα (ήτοι επιχείρηση που δραστηριοποιείται π.χ. στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων καθώς και στον τριτογενή τομέα) θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα ακαθάριστα έσοδα (της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσεως).
Επίσης, αποκλείονται τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού, οι δημοτικές και δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι οργανισμοί.
Εξασφαλίσεις
Σε εξασφάλιση της απαίτησης από τα δάνεια λαμβάνονται ενοχικές ή/και εμπράγματες εξασφαλίσεις, σύμφωνα με την πιστωτική πολιτική των συνεργαζόμενων τραπεζών. Ειδικά για τις εμπράγματες εξασφαλίσεις το ποσοστό κάλυψης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 120% του ποσού του δανείου, όπως αυτό συνομολογείται στη δανειακή σύμβαση, ενώ προσημειώνεται η μόνιμη και μοναδική κατοικία του επιχειρηματία.
Επισήμανση του ''Γ'': Ήδη μας έχετε αποκλείσει, διότι εμείς πρεσβεύουμε ένα μοντέλο ο Ο.Τ.Α να διαθέτει το σύνολο των δομών τοπικής ενημέρωσης, καθώς και κάλυψης όλων των δραστηριοτήτων στα όρια του δήμου με τη συμμετοχή των δημοτών.
Η συγκεκριμένη θέση μας αποτελούσε προγραμματική εξαγγελία το 2014 και ψηφίστηκε από χιλιάδες συμπολιτών μας. Στον αντίποδα, οι ωφελημένοι των τελευταίων ετών , οι οποίοι σε αντίθεση με εμάς απολαμβάνουν τα χρήματα των δημοτών Γλυφάδας, ενδέχεται να συμμετάσχουν, και παράλληλα των χρημάτων τα οποία αποκομίζουν από το δήμο, να χρηματοδοτηθούν ώστε να εκφράζουν και να υπηρετούν το όφελος κυρίως μιας παρατάξεως και της δημοτικής αρχής.
Πως θα γίνει επανεκκίνηση από εμάς, όταν εμείς πρεσβεύουμε ένα σαφές μοντέλο, ενώ οι διοικούντες το εφαρμόζουν αποκλειστικά για τους δικούς τους ημέτερους ; Μάλλον για πολλοστή φορά θα υπάρξουν οι διπλά ωφελημένοι.
Το συνολικό ύψος των δανείων αυτών, που θα χρηματοδοτηθούν κατά 50% από το ΕΤΕΑΝ (192 εκατ. ευρώ) μέσω του Ταμείου Επιχειρηματικότητας και κατά 50% από τις συνεργαζόμενες τράπεζες (192 εκατ. ευρώ), ανέρχεται σε 384 εκατ. ευρώ.
Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα μπορούν να υποβάλλουν σχετικό αίτημα σε μία εκ των δέκα συνεργαζόμενων τραπεζών από τις αρχές της επόμενης εβδομάδας και μέχρι τη λήξη του προγράμματος (Ιούνιος 2018).
Περισσότερες πληροφορίες αναφορικά με την υποβολή αιτήματος οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να λάβουν από τις συνεργαζόμενες τράπεζες: Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ-0,06% Ελλάδος, Alpha Τράπεζα, Eurobank, Τράπεζα Αττικής, Τράπεζα Πειραιώς, ΠΕΙΡ+0,52% Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου, Παγκρήτια Συνεταιριστική, Συνεταιριστική Τράπεζα Καρδίτσας, Συνεταιριστική Τράπεζα Χανίων, Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας. Εναλλακτικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και στο ΕΤΕΑΝ: τηλ. 210 7450400, www.etean.gr.
Δυνητικοί δικαιούχοι
Επιλέξιμες για χρηματοδότηση είναι υφιστάμενες και υπό ίδρυση πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλους τους κλάδους της οικονομίας, εκτός του πρωτογενούς τομέα.
Τα δάνεια που θα χορηγηθούν μέσω της συγκεκριμένης δράσης θα έχουν ιδιαίτερα ευνοϊκούς όρους για τις επιχειρήσεις, καθώς μόνο το μέρος της τραπεζικής συμμετοχής σε κάθε δάνειο (50%) είναι έντοκο, ενώ το 50% των κεφαλαίων που εισφέρεται από το Ταμείο Επιχειρηματικότητας μέσω του ΕΤΕΑΝ είναι άτοκο.
Συνεπώς το τελικό επιτόκιο δανεισμού για κάθε δάνειο διαμορφώνεται στο ήμισυ του κατά περίπτωση ισχύοντος επιτοκίου τραπεζικού δανεισμού για κάθε επιχείρηση. Τα επενδυτικά δάνεια θα κυμαίνονται από 10.000 έως 800.000 ευρώ με διάρκεια 5 έως 12 έτη και με δυνατότητα περιόδου χάριτος από 6 μήνες έως 2 έτη.
Τα δάνεια κεφαλαίου κίνησης θα κυμαίνονται από 10.000 έως 300.000 ευρώ σε συνάρτηση με τις λειτουργικές ανάγκες της επιχείρησης και η διάρκεια αποπληρωμής τους δεν θα υπερβαίνει τους 48 μήνες. Κάθε επιχείρηση δύναται να ενταχθεί, υπό προϋποθέσεις, και στις δύο κατηγορίες δανείων.
Σκοπός της δράσης
α) Η χρηματοδότηση επιχειρηματικών επενδυτικών σχεδίων, δηλαδή οποιαδήποτε επενδυτικού χαρακτήρα δαπάνη που προτίθεται να πραγματοποιήσει η επιχείρηση, συμπεριλαμβανομένων δαπανών που έχουν εγκριθεί από τον επενδυτικό νόμο ή άλλο πρόγραμμα κρατικής ενίσχυσης (ΕΣΠΑ κ.ά.).
β) Η χρηματοδότηση κεφαλαίου κίνησης για δαπάνες αναπτυξιακού χαρακτήρα (π.χ. δαπάνες ίδρυσης, επέκτασης μίας επιχείρησης) και για δαπάνες που σχετίζονται με το εμπορικό/συναλλακτικό κύκλωμα της επιχείρησης (αγορά πρώτων και βοηθητικών υλών, αγαθών, υπηρεσιών και εμπορευμάτων, γενικά έξοδα, εργασιακό κόστος κ.λπ.).
Σημειώνεται ότι επιλέξιμες θα είναι όλες οι δαπάνες, τα παραστατικά των οποίων έχουν εκδοθεί από την 1η Φεβρουαρίου 2017 (λήξη α’ φάσης ΤΕΠΙΧ) και έπειτα και δεν έχουν υλοποιηθεί (εξοφληθεί) κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος δανειοδότησης στην τράπεζα.
Διευκρινίζεται ότι το σύνολο των κεφαλαίων θα πρέπει να έχουν δεσμευθεί μέσω της υπογραφής των δανειακών συμβάσεων μέχρι και τις 30/6/2018, ενώ οι εκταμιεύσεις θα πρέπει να έχουν πραγματοποιηθεί έως τις 30/9/2018.
Μη επιλέξιμες δαπάνες
- Δαπάνες που χρηματοδοτούν χρηματοοικονομικές δραστηριότητες, δραστηριότητες real estate (όχι ως μέρος της παραγωγικής επένδυσης) ή που επιτρέπουν χρηματοδότηση στον τελικό καταναλωτή.
- Δαπάνες που σχετίζονται άμεσα με εξαγωγές, ιδίως δε αυτές που συνδέονται άμεσα με τις εξαγόμενες ποσότητες, με τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου διανομής ή με τις τρέχουσες δαπάνες που σχετίζονται με τη συνήθη εξαγωγική δραστηριότητα της επιχείρησης και τις δαπάνες που αποκλείονται από τον κανονισμό ΕΚ 1998/2006 (de minimis).
- Δαπάνες για την απόκτηση οχημάτων οδικών εμπορευματικών μεταφορών οι οποίες χορηγούνται σε επιχειρήσεις που εκτελούν οδικές εμπορευματικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτων και στις δαπάνες που αποκλείονται από τον κανονισμό ΕΚ 1998/2006 (de minimis).
- Εξόφληση υποχρεώσεων από υφιστάμενο δανεισμό.
-Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας, στις περιπτώσεις που μπορεί να ανακτηθεί ακόμα και αν δεν ανακτάται.
Μη επιλέξιμες επιχειρήσεις
- Προβληματικές επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στις εκάστοτε ισχύουσες κοινοτικές κατευθυντήριες γραμμές για τις μεγάλες επιχειρήσεις (2004/C 244 της 1ης Οκτωβρίου 2004, σ. 2) και από τον Γενικό Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία (ΕΚ) αριθμ. 800/2008 της Επιτροπής της 6ης Αυγούστου 2008 (L 214 της 9.8.2008, σ. 3) για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.
- Επιχειρήσεις για τις οποίες εκκρεμεί εντολή ανάκτησης ενισχύσεων κατόπιν προηγούμενης απόφασης της Επιτροπής, με την οποία οι ενισχύσεις κηρύσσονται παράνομες και ασυμβίβαστες με την Κοινή Αγορά.
- Όσες από τις επιχειρήσεις έχουν λάβει την εγγύηση της ΕΤΕΑΝ Α.Ε. σε προγράμματα που έληξαν ή βρίσκονται σε ισχύ και εμφανίζουν ασυνέπεια (ληξιπροθεσμία) στο εγγυημένο δάνειο.
- Δεν είναι επιλέξιμες επιχειρηματικές δραστηριότητες που εξαιρεί ο Κανονισμός ΕΚ 1998/2006 (παράρτημα ΙΙΙ).
- Οι επιχειρήσεις του χρηματοπιστωτικού και χρηματοοικονομικού τομέα (τράπεζες, εταιρείες venture capital, ΕΚΕΣ, εταιρείες leasing, εταιρείες factoring, ασφαλιστικές εταιρείες, ΑΕΔΑΚ, ΑΕΕΧ, ΕΛΔΕ κ.λπ.).
- Τα νομικά πρόσωπα ή ενώσεις προσώπων ή εταιρείες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (σωματεία, σύλλογοι, όμιλοι κ.λπ.).
- Οι επιχειρήσεις που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο, καθώς και οι επιχειρήσεις του κλάδου των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης / Επικοινωνίας (έντυπα, ηλεκτρονικά κ.λπ.) και επιχειρήσεις εκμεταλλευόμενες οπλικά συστήματα.
- Για την επιλεξιμότητα ή μη επιχειρήσεων με μικτή δραστηριότητα (ήτοι επιχείρηση που δραστηριοποιείται π.χ. στην πρωτογενή παραγωγή γεωργικών προϊόντων καθώς και στον τριτογενή τομέα) θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η δραστηριότητα με τα μεγαλύτερα ακαθάριστα έσοδα (της τελευταίας κλεισμένης διαχειριστικής χρήσεως).
Επίσης, αποκλείονται τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού, οι δημοτικές και δημόσιες επιχειρήσεις, οι δημόσιοι οργανισμοί.
Εξασφαλίσεις
Σε εξασφάλιση της απαίτησης από τα δάνεια λαμβάνονται ενοχικές ή/και εμπράγματες εξασφαλίσεις, σύμφωνα με την πιστωτική πολιτική των συνεργαζόμενων τραπεζών. Ειδικά για τις εμπράγματες εξασφαλίσεις το ποσοστό κάλυψης δεν μπορεί να είναι ανώτερο του 120% του ποσού του δανείου, όπως αυτό συνομολογείται στη δανειακή σύμβαση, ενώ προσημειώνεται η μόνιμη και μοναδική κατοικία του επιχειρηματία.
Επισήμανση του ''Γ'': Ήδη μας έχετε αποκλείσει, διότι εμείς πρεσβεύουμε ένα μοντέλο ο Ο.Τ.Α να διαθέτει το σύνολο των δομών τοπικής ενημέρωσης, καθώς και κάλυψης όλων των δραστηριοτήτων στα όρια του δήμου με τη συμμετοχή των δημοτών.
Η συγκεκριμένη θέση μας αποτελούσε προγραμματική εξαγγελία το 2014 και ψηφίστηκε από χιλιάδες συμπολιτών μας. Στον αντίποδα, οι ωφελημένοι των τελευταίων ετών , οι οποίοι σε αντίθεση με εμάς απολαμβάνουν τα χρήματα των δημοτών Γλυφάδας, ενδέχεται να συμμετάσχουν, και παράλληλα των χρημάτων τα οποία αποκομίζουν από το δήμο, να χρηματοδοτηθούν ώστε να εκφράζουν και να υπηρετούν το όφελος κυρίως μιας παρατάξεως και της δημοτικής αρχής.
Πως θα γίνει επανεκκίνηση από εμάς, όταν εμείς πρεσβεύουμε ένα σαφές μοντέλο, ενώ οι διοικούντες το εφαρμόζουν αποκλειστικά για τους δικούς τους ημέτερους ; Μάλλον για πολλοστή φορά θα υπάρξουν οι διπλά ωφελημένοι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου