Σήμερα Τρίτη 30 Ιουνίου 2020, εισάγεται προς επεξεργασία και εξέταση στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις».
Στο πρώτο κεφάλαιο βελτιώνεται το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα σε δύο τομείς. Πρώτον, επανακαθορίζοντας ορθολογικότερα τις επιλέξιμες δαπάνες και αυξάνοντας το ποσοστό της επιχορήγησης (cash rebate) του ΕΚΟΜΕ από το 35% στο 40% επί της αξίας των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της παραγωγής και δεύτερον, απλοποιώντας γραφειοκρατικές διαδικασίες που αποτελούσαν σημαντικό εμπόδιο στην προσέλκυση επενδύσεων .
Αυτό θα γίνει μέσω της απλοποίησης δικαιολογητικών και της σύντμησης των σχετικών προθεσμιών και της απλοποίησης της διοικητικής διαδικασίας.
Αναφορικά με το cash rebate, για κάθε είδος παραγωγής το αρχικό ποσό επιχορήγησης που τέθηκε με τον νόμο 4487/2017 ήταν το ποσοστό 25% επί των επιλέξιμων δαπανών, ενώ το συνολικό ποσό δεν μπορούσε να υπερβεί τα 5.000.000 ευρώ.
Ήδη με τον νόμο 4563/2018 το ποσοστό αυξήθηκε στο 35% επί των επιλέξιμων δαπανών, χωρίς ανώτατο όριο. Με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου (άρθρο 5) το ποσοστό αυξάνεται και άλλο φτάνοντας στο 40% επί των επιλέξιμων δαπανών.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνει αλλαγές και ως προς τις επιλέξιμες δαπάνες κάθε επιμέρους είδους παραγωγής. Ήδη μετά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής νόμου 4487/2017 διαπιστώθηκε ότι, ενώ περιλαμβάνονταν όλα τα είδη παραγωγών, η γενική προϋπόθεση υπαγωγής στο επενδυτικό καθεστώς για επιλέξιμες δαπάνες ύψους τουλάχιστον 100.000 ευρώ ουσιαστικά απέκλειε παραγωγές εκτός των κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών ταινιών.
Θεσπίστηκαν έτσι, με το άρθρο 18 του νόμου 4563/2018, επιμέρους όρια ανά είδος παραγωγής. Ενάμιση χρόνο μετά, η εμπειρία δείχνει ότι αυτά τα ελάχιστα όρια επιλέξιμων δαπανών απαιτούν περαιτέρω εκλογίκευση, την οποία εισάγει η παρούσα διοίκηση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου (άρθρο 2).
Ειδικότερα:
Για κινηματογραφική ή τηλεοπτική ταινία το όριο επιλέξιμων δαπανών παραμένει στις 100.000 ευρώ.
Για κινηματογραφική ή τηλεοπτική ταινία με περιεχόμενο δημιουργική τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ) και μικρού μήκους τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 60.000 ευρώ (προηγούμενο όριο: 100.000 ευρώ).
Για επεισόδιο ή κύκλο επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς ανεξαρτήτως αριθμού επεισοδίων και χρονικής διάρκειας (προηγούμενο όριο: 30.000 ευρώ) τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών:
– 25.000 ευρώ ανά επεισόδιο για περιεχόμενο μυθοπλασίας και
– 20.000 € ανά επεισόδιο για περιεχόμενο δημιουργικής τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) ή κινούμενο σχέδιο.
Εάν στην παραπάνω περίπτωση πρόκειται για επεισόδιο ή κύκλο επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς τουλάχιστον 100 επεισόδια, καθιερώνεται όριο επιλέξιμων δαπανών 15.000 ευρώ ανά επεισόδιο.
Για τμήματα επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς ανεξαρτήτως αριθμού επεισοδίων και χρονικής διάρκειας (προηγούμενο όριο: 100.000 ευρώ):
-με περιεχόμενο μυθοπλασία το όσιο επιλέξιμων δαπανών παραμένει στις 100.000 ευρώ
-με περιεχόμενο τη δημιουργική τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ) ή κινούμενο σχέδιο τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 60.000 ευρώ
Για ψηφιακό παιχνίδι τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 30.000 ευρώ (προηγούμενο όριο: 60.000 ευρώ).
Σημείωση του ΓΛΥΦΑΔΑ WEB: Ουδέποτε συμμετείχαμε στις χρηματοδοτήσεις της Πολιτείας για παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, και δεδομένου ό,τι τα τελευταία χρόνια έχουμε προβεί σε αγορά μηχανημάτων παραγωγής , τα οποία παραμένουν ανενεργά , αυτό που δεν έκανε επί πέντε χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα το κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ ;
Σε επίπεδο Δήμου Γλυφάδας έχουμε μια διοίκηση - δημοτική αρχή - η οποία αδιαφορεί πλήρως αναφορικά με συγκεκριμένα τοπικά ζητήματα - δημότες, και δίνει έμφαση σε όσα εξυπηρετούν και ενδιαφέρουν μονομερώς δήμαρχο , αιρετούς και τους ημετέρους.
Αυτή η ιστορία - πρακτικών - έχει κλείσει δεκαετίες ισχύος. ''Σέβονται'' σε τέτοιο βαθμό τους δημότες και την δημοκρατία που καταχρώνται του δικαιώματος ακόμα και έπειτα από 4.500 χιλιάδες εντολή. Στον αντίποδα, ημέτεροι και έτεροι με συμβάσεις και οικονομικές ενισχύσεις.
Είναι σαφές ό,τι χωρίς ενίσχυση από τη πλευρά της Πολιτείας, καθώς και των Ο.Τ.Α , καθίσταται ανέφικτο να προκύψουν μια σειρά παραγωγών, καθώς και ντοκιμαντέρ , διαμορφώνοντας τους όρους υγιούς και δημοκρατικής συνοχής στις τοπικές κοινωνίες.
Το νέο πλαίσιο απαιτείται να χαράξει νέες οδούς αναφορικά για το μέλλον , και να δοθεί έμφαση εκτός των εμπορικών ΜΜΕ, των ''δικών'' μας, κ.α., να ενισχύονται σε ένα μικρό ποσοστό και τα τοπικά - κοινωνικά.
Συγκεκριμένα: Πως καθίσταται εφικτό , χωρίς ενίσχυση της Πολιτείας , ένα συνεργείο επί αρκετές εβδομάδες και καλύψει πλήρως συγκεκριμένα τοπικού χαρακτήρα ζητήματα, και να έχουμε στη συνέχεια τις θέσεις όλων των κατά τόπους κομμάτων, παρατάξεων, φορέων, κατοίκων, κ.α. ; Ποιος πληρώνει τα υπέρογκα ποσά των εργαζομένων έστω και για ένα ντοκιμαντέρ ;
Επί δεκαετίες, στα Νότια προάστια Αττικής, αντί όσων απαιτείται να υφίστανται δημόσια , για την πλουραλιστική και πολυφωνική ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, οργανωμένοι κύκλοι , ιδιώτες, κ.α., προπαγανδίζουν επιλεκτικά υπέρ ιδιοτελών και λοιπών σκοπιμοτήτων - συμφερόντων.
Η πλειονότητα των ανθρώπων που έχουν σχέση με το αντικείμενο γνωρίζει ό,τι μέχρι σήμερα κάθε κυβέρνηση & κάθε διοίκηση , και οι δικοί της προνομιούχοι. Το ανάλογο και αύριο ;
Αν διαφοροποιηθεί το ελάχιστο κάντε το κόπο να μας το γνωστοποιήσετε , διότι εμείς δεν έχουμε αυταπάτες. Αν δεν μπουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας , οι παλιές και τετριμμένες πρακτικές κομμάτων , δημάρχων , αρμοδίων , κ.α. , με αφετηρία την Τουρκοκρατία , δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.
Στο πρώτο κεφάλαιο βελτιώνεται το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο αναφορικά με την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα σε δύο τομείς. Πρώτον, επανακαθορίζοντας ορθολογικότερα τις επιλέξιμες δαπάνες και αυξάνοντας το ποσοστό της επιχορήγησης (cash rebate) του ΕΚΟΜΕ από το 35% στο 40% επί της αξίας των συνολικών επιλέξιμων δαπανών της παραγωγής και δεύτερον, απλοποιώντας γραφειοκρατικές διαδικασίες που αποτελούσαν σημαντικό εμπόδιο στην προσέλκυση επενδύσεων .
Αυτό θα γίνει μέσω της απλοποίησης δικαιολογητικών και της σύντμησης των σχετικών προθεσμιών και της απλοποίησης της διοικητικής διαδικασίας.
Αναφορικά με το cash rebate, για κάθε είδος παραγωγής το αρχικό ποσό επιχορήγησης που τέθηκε με τον νόμο 4487/2017 ήταν το ποσοστό 25% επί των επιλέξιμων δαπανών, ενώ το συνολικό ποσό δεν μπορούσε να υπερβεί τα 5.000.000 ευρώ.
Ήδη με τον νόμο 4563/2018 το ποσοστό αυξήθηκε στο 35% επί των επιλέξιμων δαπανών, χωρίς ανώτατο όριο. Με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου (άρθρο 5) το ποσοστό αυξάνεται και άλλο φτάνοντας στο 40% επί των επιλέξιμων δαπανών.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνει αλλαγές και ως προς τις επιλέξιμες δαπάνες κάθε επιμέρους είδους παραγωγής. Ήδη μετά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής νόμου 4487/2017 διαπιστώθηκε ότι, ενώ περιλαμβάνονταν όλα τα είδη παραγωγών, η γενική προϋπόθεση υπαγωγής στο επενδυτικό καθεστώς για επιλέξιμες δαπάνες ύψους τουλάχιστον 100.000 ευρώ ουσιαστικά απέκλειε παραγωγές εκτός των κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών ταινιών.
Θεσπίστηκαν έτσι, με το άρθρο 18 του νόμου 4563/2018, επιμέρους όρια ανά είδος παραγωγής. Ενάμιση χρόνο μετά, η εμπειρία δείχνει ότι αυτά τα ελάχιστα όρια επιλέξιμων δαπανών απαιτούν περαιτέρω εκλογίκευση, την οποία εισάγει η παρούσα διοίκηση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με το προς ψήφιση σχέδιο νόμου (άρθρο 2).
Ειδικότερα:
Για κινηματογραφική ή τηλεοπτική ταινία το όριο επιλέξιμων δαπανών παραμένει στις 100.000 ευρώ.
Για κινηματογραφική ή τηλεοπτική ταινία με περιεχόμενο δημιουργική τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ) και μικρού μήκους τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 60.000 ευρώ (προηγούμενο όριο: 100.000 ευρώ).
Για επεισόδιο ή κύκλο επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς ανεξαρτήτως αριθμού επεισοδίων και χρονικής διάρκειας (προηγούμενο όριο: 30.000 ευρώ) τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών:
– 25.000 ευρώ ανά επεισόδιο για περιεχόμενο μυθοπλασίας και
– 20.000 € ανά επεισόδιο για περιεχόμενο δημιουργικής τεκμηρίωσης (ντοκιμαντέρ) ή κινούμενο σχέδιο.
Εάν στην παραπάνω περίπτωση πρόκειται για επεισόδιο ή κύκλο επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς τουλάχιστον 100 επεισόδια, καθιερώνεται όριο επιλέξιμων δαπανών 15.000 ευρώ ανά επεισόδιο.
Για τμήματα επεισοδίων τηλεοπτικής ή μίνι τηλεοπτικής σειράς ανεξαρτήτως αριθμού επεισοδίων και χρονικής διάρκειας (προηγούμενο όριο: 100.000 ευρώ):
-με περιεχόμενο μυθοπλασία το όσιο επιλέξιμων δαπανών παραμένει στις 100.000 ευρώ
-με περιεχόμενο τη δημιουργική τεκμηρίωση (ντοκιμαντέρ) ή κινούμενο σχέδιο τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 60.000 ευρώ
Για ψηφιακό παιχνίδι τίθεται όριο επιλέξιμων δαπανών 30.000 ευρώ (προηγούμενο όριο: 60.000 ευρώ).
Σημείωση του ΓΛΥΦΑΔΑ WEB: Ουδέποτε συμμετείχαμε στις χρηματοδοτήσεις της Πολιτείας για παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού, και δεδομένου ό,τι τα τελευταία χρόνια έχουμε προβεί σε αγορά μηχανημάτων παραγωγής , τα οποία παραμένουν ανενεργά , αυτό που δεν έκανε επί πέντε χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα το κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ ;
Σε επίπεδο Δήμου Γλυφάδας έχουμε μια διοίκηση - δημοτική αρχή - η οποία αδιαφορεί πλήρως αναφορικά με συγκεκριμένα τοπικά ζητήματα - δημότες, και δίνει έμφαση σε όσα εξυπηρετούν και ενδιαφέρουν μονομερώς δήμαρχο , αιρετούς και τους ημετέρους.
Αυτή η ιστορία - πρακτικών - έχει κλείσει δεκαετίες ισχύος. ''Σέβονται'' σε τέτοιο βαθμό τους δημότες και την δημοκρατία που καταχρώνται του δικαιώματος ακόμα και έπειτα από 4.500 χιλιάδες εντολή. Στον αντίποδα, ημέτεροι και έτεροι με συμβάσεις και οικονομικές ενισχύσεις.
Είναι σαφές ό,τι χωρίς ενίσχυση από τη πλευρά της Πολιτείας, καθώς και των Ο.Τ.Α , καθίσταται ανέφικτο να προκύψουν μια σειρά παραγωγών, καθώς και ντοκιμαντέρ , διαμορφώνοντας τους όρους υγιούς και δημοκρατικής συνοχής στις τοπικές κοινωνίες.
Το νέο πλαίσιο απαιτείται να χαράξει νέες οδούς αναφορικά για το μέλλον , και να δοθεί έμφαση εκτός των εμπορικών ΜΜΕ, των ''δικών'' μας, κ.α., να ενισχύονται σε ένα μικρό ποσοστό και τα τοπικά - κοινωνικά.
Συγκεκριμένα: Πως καθίσταται εφικτό , χωρίς ενίσχυση της Πολιτείας , ένα συνεργείο επί αρκετές εβδομάδες και καλύψει πλήρως συγκεκριμένα τοπικού χαρακτήρα ζητήματα, και να έχουμε στη συνέχεια τις θέσεις όλων των κατά τόπους κομμάτων, παρατάξεων, φορέων, κατοίκων, κ.α. ; Ποιος πληρώνει τα υπέρογκα ποσά των εργαζομένων έστω και για ένα ντοκιμαντέρ ;
Επί δεκαετίες, στα Νότια προάστια Αττικής, αντί όσων απαιτείται να υφίστανται δημόσια , για την πλουραλιστική και πολυφωνική ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών, οργανωμένοι κύκλοι , ιδιώτες, κ.α., προπαγανδίζουν επιλεκτικά υπέρ ιδιοτελών και λοιπών σκοπιμοτήτων - συμφερόντων.
Η πλειονότητα των ανθρώπων που έχουν σχέση με το αντικείμενο γνωρίζει ό,τι μέχρι σήμερα κάθε κυβέρνηση & κάθε διοίκηση , και οι δικοί της προνομιούχοι. Το ανάλογο και αύριο ;
Αν διαφοροποιηθεί το ελάχιστο κάντε το κόπο να μας το γνωστοποιήσετε , διότι εμείς δεν έχουμε αυταπάτες. Αν δεν μπουν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας , οι παλιές και τετριμμένες πρακτικές κομμάτων , δημάρχων , αρμοδίων , κ.α. , με αφετηρία την Τουρκοκρατία , δεν αλλάζει απολύτως τίποτα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου