ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ >

Η πληροφόρηση είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα ή μέσο προπαγάνδας

Η πληροφόρηση είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα ή μέσο προπαγάνδας 

Σήμερα, που γίνεται πανικός με πλαστές ειδήσεις και το μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού ενημερώνεται από τους βασισμένους στην διαφήμιση αλγόριθμους του newsfeed του Facebook, ενώ το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο της εποχής έχει κατηγορηθεί πολλάκις για διάδοση ψευδών ειδήσεων και πασχίζει να ρυθμίσει το ζήτημα που στο Twitter κυκλοφορούν πολλοί πλαστοί λογαριασμοί που δημιουργούν τα κόμματα για να προπαγανδίσουν αλλά και να ελέγξουν τα trends, η ανάγκη για σωστή και έγκυρη δημοσιογραφία γίνεται όλο και πιο επιτακτική.

Ο κόσμος αλλάζει, η Τεχνητή Νοημοσύνη εξελίσσεται ραγδαία και στα σχολεία ακόμη μαθαίνουν τα ίδια πράγματα με 40 χρόνια πριν. Αντί για θρησκευτικά, μήπως είναι καλύτερα να μάθουν να χειρίζονται την είδηση και τον γιγαντιαίο Ιστό (κοινωνικό και μη);

Τρολς, επιτηδευμένα hoaxes, άγνοια και απαιδευσιά

Η διάδοση ψευδών ειδήσεων είναι απειλή για την δημοκρατία. Στην εποχή αυτή υπάρχει εξαιρετικά πολλή παραπληροφόρηση που καμουφλάρεται ύπουλα, είτε στο Facebook, είτε στην τηλεόραση. «Αν όλα μοιάζουν ίδια και δεν γίνονται διακρίσεις, τότε δεν ξέρουμε τι να προστατέψουμε. Δεν ξέρουμε για τι να αγωνιστούμε. Και μπορούμε να χάσουμε τόσα πολλά από αυτά που έχουμε κερδίσει όσον αφορά στις δημοκρατικές ελευθερίες, στις οικονομίες της αγοράς και στην ευημερία που έχουμε μάθει να λαμβάνουμε ως δεδομένα» είχε δηλώσει σε συνέντευξη τύπου ο πρώην Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Μπαράκ Ομπάμα.

Είναι κάτι παραπάνω από αισθητή η έλλειψη δημοσιογραφικής κουλτούρας στην χώρα 

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει επίσημη πιστοποίηση από το κράτος, ούτε ένωση στην οποία εντάσσεσαι όταν ασκείς το συγκεκριμένο επάγγελμα, γεγονός που συνεπάγεται την αδυναμία υποστήριξης των δικαιωμάτων του κλάδου και την δίκαιη συσπείρωση ενάντια σε αδικίες της εκάστοτε κυβέρνησης.

Οι δημοσιογράφοι θα πρέπει να έχουν πτυχίο δημοσιογραφίας, να εντάσσονται σε κάποια ένωση και να είναι πιστοποιημένοι.

Στο παρελθόν δεν υπήρχαν καν δημοσιογραφικές σχολές

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 ιδρύθηκαν οι 3 σχολές Επικοινωνίας στην Ελλάδα, απ’ όπου αποφοιτεί ικανοποιητικός αριθμός ατόμων. Οι δημοσιογράφοι όμως που ασκούν το επάγγελμα και δεν έχουν σπουδάσει κάτι σχετικό είναι πολύ περισσότεροι. Αυτοί είτε έχουν σπουδάσει κάτι άλλο σε κάποιο ΑΕΙ της Ελλάδας ή του εξωτερικού. Μπορεί να είναι πολιτικές επιστήμες, νομικά, κοινωνιολογία αλλά και θετικές επιστήμες και στη συνέχεια, χωρίς ειδικότερη εκπαίδευση, μπήκαν στον κλάδο της δημοσιογραφίας.

Από την άλλη μεριά, μπορεί να είναι και άνθρωποι οι οποίοι δεν έχουν σπουδάσει σε κανένα πανεπιστήμιο, και εν γένει δεν έχουν σπουδάσει τίποτα. Και υπάρχει άλλη μία κατηγορία δημοσιογράφων οι οποίοι εργάστηκαν κάποια χρόνια στα γραφεία τύπου πολιτικών προσώπων ή κομμάτων και μετά από 5 χρόνια, μπορούν να φέρονται και να εργάζονται ως δημοσιογράφοι.

ΓΛΥΦΑΔΑ WEB: Σε μια δεδομένη πραγματικότητα της Ελλάδας, ανάμεσα σε όσους είχαν μια διαδρομή δεκαετιών - δημοσιογραφίας - βρέθηκαν και πλειάδα έτερων οι οποίοι στόχευσαν συγκεκριμένα τα δημοτικά μέγαρα , τους εκάστοτε δημάρχους - διοικήσεις, και ασφαλώς με κύριο γνώμονα τα εύκολα χρήματα των πολλών στη τσέπη των λίγων εξυπηρετητών , παρέχοντας ''υπηρεσίες'' κατάλυσης της δημοσιογραφίας , ( ελέγχου ), και επενδύοντας στο κεφάλαιο γλύψιμο και κολακεία της εξουσίας.

Το κοινωνικό αγαθό - ενημέρωση - μετασχηματίστηκε σε εύκολο πλουτισμό των επιτήδειων , οι οποίοι χωρίς να είναι δημοσιογράφοι , χωρίς να ασκούν έλεγχο , βρέθηκαν με περιουσιακά στοιχεία και εξοχικά απόρροια διασπάθισης, κακοδιαχείρισης, και εύνοιας κολάκων από τη πλευρά των κακοδιαχειριστών που κάθε φορά αντί προόδου και οργανωμένων δομών όλων των δημοτών με τα χρήματα του συνόλου εξυπηρετούσαν τον αναχρονισμό και την ακαταλληλότητα.

Τι να τους κάνεις ως κοινωνία όλους αυτούς που δεν έχουν τη δυνατότητα να είναι πλουραλιστικοί, δημοκράτες, και η μοναδική τους έμφαση είναι αποκλειστικά η κολακεία υπέρ δημάρχου και διοικούντων ; Ικανοποιούνται όταν φασιστοποιούν, διχάζουν, πολώνουν, ακόμα και σήμερα την κοινωνία χωρίζοντας την Ελλάδα σε εξουσία κυβερνητική και μπαχαλάκηδες ; Οι φορολογούμενοι πολίτες όπου και να ανήκουν πολιτικά , η ακόμα να μην ανήκουν , από τη πλευρά φερόμενων ''δημοσιογράφων'' μπορεί να λογίζονται απόβλητα ;

Καλέσαμε δημόσια αρκετές φορές ορισμένους εξυπηρετούμενους των εκάστοτε διοικούντων του Δήμου Γλυφάδας να μας αναφέρουν τι έχουν σπουδάσει, τι ικανότητες η δεξιότητες διαθέτουν, πλην της κολακείας, του λαϊκισμού, των ύβρεων και λάσπης, καθώς και της αναπαραγωγής δελτίων τύπου, και μέχρι σήμερα ισχύει σιγή ιχθύος.
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Item Reviewed: Η πληροφόρηση είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα ή μέσο προπαγάνδας Rating: 5 Reviewed By: Glyfadaweb
f="https://unpkg.com/video.js/dist/video-js.css" rel="stylesheet">