Τα σημαντικότερα ευρήματα της νέας έρευνας του ΣΕΛΠΕ για την κατανάλωση, που επαναλαμβάνεται κάθε έξι μήνες και δημοσιεύεται τμηματικά, παρουσίασε ο Αντώνης Μακρής, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο.
Έχοντας μπει στην εορταστική περίοδο και ειδικά όσο αφορά στις χριστουγεννιάτικες αγορές, το 19% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν έως 50 ευρώ, το 23% μέχρι 200 ευρώ, το 14% μέχρι 500 ευρώ, το 4% πάνω από 500 ευρώ και το 15% δήλωσαν ότι δεν θα κάνουν ψώνια. «Αυτό που έχει σημασία όμως από όλα αυτά, είναι ότι η εξέλιξη της δαπάνης, όπως μας δήλωσαν, θα είναι περίπου στο μείον 31% από πέρσι» επισήμανε ο κ. Μακρής. Ακόμα, το 65% απάντησε ότι για τις χριστουγεννιάτικες αγορές θα πάει στα φυσικά καταστήματα, το 15% θα κάνει ηλεκτρονικές αγορές και ένα 20% ότι δεν θα πάρει τίποτα.
Σε σχέση με το καλάθι του νοικοκυριού, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Μακρής, το 53% δεν παίρνει προϊόντα από το καλάθι, όμως το 30% παίρνει μέχρι και 10% των προϊόντων του από το καλάθι και το 8% μέχρι και το 20% των προϊόντων του. «Αυτό δείχνει αυτό που λέμε ότι στην Ελλάδα περίπου το 20%-22% είναι σε τέτοια ανέχεια που να μην μπορούν όπως θα θέλανε να εξυπηρετήσουν την καθημερινότητα τους» σημείωσε και πρόσθεσε ότι ακόμα και αυτοί που απαντούν ότι δεν ψωνίζουν από το καλάθι, το ξέρουν όμως και παρακολουθούν τις τιμές του, για να συγκρίνουν και να συμπεράνουν ποιες εταιρείες έχουν τα καλύτερα προϊόντα στις καλύτερες τιμές.
Όσο αφορά στο εισόδημα των καταναλωτών, το 7% δηλώνει ότι έχει μηνιαίο εισόδημα κάτω από 500 ευρώ, το 23,6% από 1.500 έως 2.000 οικογενειακό εισόδημα, 2.000-2.500 ευρώ το 19,4 και 2.500- 3.000 το 11,5.Αναφορικά με το τι ξοδεύουν, το 45% δήλωσε ότι ξοδεύει το 90% -100% του εισοδήματός του για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες του. «Το 18% ξοδεύει πάνω από 100% και αυτό έχει σημασία διότι προφανώς δεν του φτάνει το μηνιαίο εισόδημα και παίρνει είτε από τις αποταμιεύσεις είτε δανειζόμενος» τόνισε.
Στις δαπάνες, φαίνεται από την έρευνα, ανέφερε ο κ. Μακρής, ότι «οι ΔΕΚΟ ανέβηκαν κατά μία μονάδα από τον Ιούνιο του 2022, ήταν στο 32%, πήγε στο 33% και για τις αγορές από το 26% πήγε στο 29%, δηλαδή ξοδεύουν παραπάνω και είναι εύλογο, διότι για να πάρεις τα ίδια προϊόντα με τον έρποντα πληθωρισμό που έχουμε αυτή την περίοδο, προφανώς πρέπει να δώσεις παραπάνω λεφτά».
«Επίσης, αυτό που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι η εκτίμηση των συμπολιτών μας για το πώς θα πάει η χώρα οικονομικά το επόμενο διάστημα, το 82% λέει ότι δεν θα πάει καλά. Άρα αυτό συγκρατεί λίγο και τις θελήσεις τους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα» προσέθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΛΠΕ, ενώ ανέφερε ακόμα σχετικά με τα κριτήρια επιλογής ενός προϊόντος, πως οι καταναλωτές σε ποσοστό 76% ιεραρχούν πρώτα την τιμή και μόνο το 15% την ποιότητα του προϊόντος.
www.ertnews.gr
from ΕΛΛΑΔΑ Archives - ertnews.gr https://ift.tt/sbMivnJ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου