Είμαστε και γινόμαστε, τα άτομα με τα οποία συναναστρεφόμαστε.
Στην εποχή του Αριστοτέλη , του Έλληνα φιλοσόφου , υπήρχαν τρία είδη φιλίας , πρώτη η φιλία ωφελιμότητας, δεύτερη η Φιλία απόλαυσης, και τρίτη η φιλία της αρετής και του αγαθού, όμως , αυτός έζησε πριν από 2.500 χιλιάδες χρόνια.
Στην δική μας εποχή , το 2023 , υπάρχουν περισσότερα από τρία είδη φιλίας , και παράλληλα υπάρχουν και τα ''φίδια'' !! Προσωπικά τα κατατάσσω σε τουλάχιστον πέντε είδη ''φιλίας'', με βασικότερο το επίπλαστο και επιδερμικό των σόσιαλ το οποίο το αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι.
Θεωρώ ότι η πλειονότητα που μας διαβάζει γνωρίζει ποια είναι η δομή των τριών ειδών φιλίας του Αριστοτέλη, άρα δεν θα δώσω ιδιαίτερη έμφαση και θα περιοριστώ στο ένα εκ των νεώτερων της υποτιθέμενης φιλίας, αυτό των σόσιαλ.
Ως καινούργιο ''φρούτο'', έπειτα από 2,5 χιλιάδες χρόνια από την εποχή του έζησε ο Αριστοτέλης, είναι γνωστό ότι στα σόσιαλ μπορεί να γίνει κάποιος/α φίλος με οποιονδήποτε έτερο σε πλανητικό επίπεδο.
Αν υφίσταται ίχνος πραγματικής φιλίας μεταξύ των περισσοτέρων στα κοινωνικά δίκτυα , εκτός μιας ανάγκης επικοινωνίας που έχει κάθε άνθρωπος να εξωτερικεύει πολλά και διάφορα, καθώς και εκατομμυρίων ατόμων τα οποία λειτουργούν στα σόσιαλ ώστε να χρησιμοποιήσουν τους άλλους για προσωπικό κέρδος είτε από προϊόντα πώλησης και εταιρίες που διαθέτουν , είτε ακόμα ως πολιτικοί, είναι αμφισβητούμενο, ειδικότερα, σύμφωνα με τα τρία είδη φιλίας του Αριστοτέλη.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Πολλές χιλιάδες νεοέλληνες θέλουν να είναι ''φίλοι'' με τον Μητσοτάκη, ο Μητσοτάκης θέλει , επίσης, να είναι φίλος τους ; Αυταπόδεικτα κατηγορηματικά ΟΧΙ. Τα σόσιαλ των πολιτικών τα διαχειρίζονται οι γνωστοί/ες διαχειριστές. Να σας κάνουν like οι διαχειριστές του Μητσοτάκη ; Παρεμπιπτόντως γιατί ακολουθείτε τα σόσιαλ του Mητσοτάκη και κάθε πολιτικού ενώ δεν ανταποδίδουν τα like σε εσάς ; Ποια είναι η εσωτερική σας ανάγκη να δηλώσετε ακόλουθοι ενώ το σύστημα που πρεσβεύουν οι πολιτικοί και τα κόμματα της χώρας μας είναι κυρίως η ''μαζοποίηση'' της κοινωνίας ;
Το κάνω πιο εξειδικευμένο: Στον Δήμο της Γλυφάδας διαπιστώνουμε ότι το στέλεχος της ΝΔ - δήμαρχος - είναι ένας ενώ οι σελίδες του στο Facebook είναι τρεις - τέσσερις. Όσες περισσότερες είναι οι σελίδες και τα like τόσο περισσότερες είναι και οι ψήφοι στις εκλογές ;
Παράλληλα υπάρχουν και μια σειρά εξυπηρετούμενοι του δημάρχου , σε ειδικό καθεστώς, οι οποίοι διατελούν σε συστημική προπαγάνδα υπέρ του δημάρχου στα σόσιαλ, στους οποίους βλέπουμε να συμμετέχουν από φερόμενοι ''αριστεροί'' μέχρι ''ακροδεξιοί'' καθώς και οι ψηφοφόροι της ΝΔ.
Ορισμένοι δήθεν ''αριστεροί'' γιατί δηλώνουν το παρόν σε σελίδες εξυπηρετούμενων του ''γαλάζιου'' δημάρχου ; Έτυχε να διαπιστώσουν ότι υπάρχει αντικειμενικότητα, η μήπως υφίσταται πλουραλισμός - πολυφωνία ;
Διαβάσατε κάπου σε οτιδήποτε γίνεστε ακόλουθοι τοπικά ότι έχει γίνει προβοκάτσια κατά της εντολής μας ; Επιδιώκουν κάποια εξυπηρέτηση και οι δήθεν ''αριστεροί'' ; Κάνουν δια της πλαγίας το ''κονέ'' , η απλά έτυχε καθαρά από περιέργεια ?
Αν υπήρχε πολυφωνία και πλουραλισμός στη πόλη μας , και ειδικότερα σε οτιδήποτε έχει σχέση με τον Δήμο , θα είχαμε διαβάσει προ πολλού από όλους ότι έχει γίνει προβοκάτσια κατά της εντολής χιλιάδων δημοτών στην κάλπη των εκλογών. Το θέμα είναι τι εξυπηρετεί στη ζούλα τα συμφέροντα κάθε κατεργάρη, η ποιοι είναι οι θεσμοί που καλείται να ακολουθεί τους οποίους καταστρατήγησε ;
Ασφαλώς η πλειονότητα είναι δέσμια μιας παγκόσμιας κοινωνίας ανθρώπων η οποία έχει διαφθαρεί σε όλα τα επίπεδα. Σε μια εποχή που έχουν μικρύνει τα ''σύνορα'' , οι αποστάσεις πλέον είναι χιλιοστά του δευτερολέπτου, είτε με την ταχύτητα του φωτός , είτε μέσα από τις οπτικές ίνες λίγο περισσότερο, κάθε ένας μπορεί να θεωρεί ότι φίλοι του είναι οτιδήποτε του αρέσει, ακολουθεί, παρακολουθεί, ακόμα και από τα σόσιαλ.
Δεδομένου ότι εμείς είμαστε της κυνικής φιλοσοφίας βλέπουμε μόνο ''κατεργάρηδες και αχρείους'', και πάντα χωρίς να είμαστε απόλυτα ισοπεδωτικοί διότι υπάρχουν και εξαιρέσεις του κανόνα.
Δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι
Αν πάρουμε ως βάση τον μύθο του Αισώπου με τα γαϊδούρια από τον οποίο απορρέει το '' Δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι '', στη ''νέα εποχή'' των σόσιαλ σε ποιόν δεν έτυχε να του κάνουν αιτήματα φιλίας, από νεοναζί, άκρατους εθνικιστές, μέχρι και οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς ;
Aν κάποιος/α κάνει δεκτά τα αιτήματα ''φιλίας'' αυτό συνεπάγεται αυτόματα ότι κάποιος που θα δει ποιοι είναι οι ''φίλοι'' κάποιου άλλου/ης στα σόσιαλ θα έχει το αντίστοιχο συμπέρασμα με τον μύθο του Αισώπου ;
Ασφαλώς πολλά πράγματα στις μέρες μας είναι εντελώς διαφορετικά από τον παρελθόντα χρόνο , άρα το μόνο που αποδεικνύεται στην πράξη είναι περισσότερο το είμαστε και γινόμαστε, τα άτομα με τα οποία συναναστρεφόμαστε.
Αν μια κοινωνία βρίσκετε σε βαθιά αξιακή κρίση , όπως βρίσκετε σήμερα, και ειδικότερα στην εποχή των υποκριτικών , επίπλαστων , και εκμεταλλευτικού τύπου σόσιαλ , στην εποχή που θεοποιείται το τεχνητό και η τεχνητή νοημοσύνη , ενώ τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν πολυεθνικές οικονομικών ολιγαρχών οι οποίοι βλέπουν τους λαούς ως έναυσμα προσωπικού πλουτισμού, η ανθρωπιά καθώς και η φιλία θα χάνουν ολοένα και περισσότερο την πραγματική τους έννοια.
Δεν βρέθηκε κανείς, ούτε ένας, να θέσει δημόσια σε όλους όσους ''μοίρασαν'' τα γνωστά σε όλους σας sosial media του πλανήτη μας:
Δεδομένου ότι σας θέλουν συνολικά , όλους/ες , ως χρήστες των πολυεθνικών τους sosial , γιατί δεν μοιράζονται τα κέρδη τους με εσάς ; Βγάζουν οι ιδιοκτήτες των σόσιαλ δισεκατομμύρια και στους χρήστες τους παρέχουν ''στραγάλια'' !!
Τα κοινωνικά στην δική μας εποχή, πριν τα διαδικτυακά , δεν ήταν πολυεθνικές οικονομικών ολιγαρχών , ούτε στόχευαν το κέρδος από τους συμμετέχοντες.
Γιάννης Κουρδομένος
ΥΓ: Για τα ''φίδια'' θα μιλήσω προσεχώς πάλι, και ειδικότερα για ορισμένους δήθεν ''συμπατριώτες'' μας. ( Θα ''πουλήσουμε'' την κυνική φιλοσοφία ώστε να γίνουμε ότι έγιναν και τα άτομα με τα οποία συναναστρεφόμαστε μέχρι την τοπική προβοκάτσια; Είναι η ορθότερη επιλογή ; Αν κάνουμε όλοι από μια προβοκάτσια κατά των συμπολιτών μας διαμορφώνουμε ένα καλύτερο μέλλον για το σύνολο ; )
* Ο όρος ''φίδια'' είναι δικός τους, δεν απορρέει από τον υποφαινόμενο. Όταν ρώτησα το γιατί ; μου απάντησε ένας εξ αυτών ότι οι υπόλοιποι/ες είναι ''φίδια''. Ασφαλώς στη συνέχεια διαπίστωσα ότι στα Δ/Σ ήταν κολλητός με τα άτομα που αποκάλεσε ''φίδια''! Να ρωτήσω δημόσια τι έγινε και ο ίδιος?
* Τα παραπάνω αφορούν και τον τέως πρόεδρό σας, ο οποίος έγινε συνέταιρος και κολλητός μια εποχή με τον Πάνο Καμένο, ενώ έπειτα απ' όσα του πρότεινε και ακολούθησε πιστά ανέφερε ότι η συνεργασία - συγκυβέρνηση αποτελούσε αναγκαίο κακό !! Εγώ δεν ακολούθησα το ''αναγκαίο κακό'' , δεν έγινα ''συνέταιρος'' με τον ''γαλάζιο'' δήμαρχο και την διοίκησή του ενώ θα μπορούσα να γίνω. Άλλωστε κάτι δημιουργικό είχαμε προτείνει και έλαβε εντολή, δεν θα αποτελούσε ζημιά του δήμου και των υπολοίπων. ( Ενώ δεν έγινα ''συνέταιρος'' έγιναν κάποιοι άλλοι και μας ''επεξεργάζονται'' κανονικά, γιατί αποκόμισαν, τόσο χρήματα, όσο και εμπλουτισμό βιογραφικών χωρίς παρεχόμενα και δημιουργία για τον δήμο και τους δημότες ! )
* Ένα τμήμα της κοινωνίας έχει ανάγκη από διασκεδαστές, ένα άλλο τμήμα είναι πιο ψαγμένο και έχει ανάγκη από ποιοτικότερο περιεχόμενο, και ένα τρίτο τμήμα της κοινωνίας είναι ακόμα περισσότερο εκλεπτυσμένο και έχει απαίτηση νέες αξίες και ιδανικά τα οποία να προσαρμόζονται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις του παρόντος. Εσείς που ανήκετε ? Δεν νομίζω να καλύπτετε ως αιρετοί την τρίτη κατηγορία διότι κινείστε κυρίως στην κάλυψη της πρώτης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου